|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hejsan, Min 316ti Compact behövde ett par dec olja i morse igen. Det är bara 1 1/2 - 2 veckor sedan jag toppade upp. Ibland (nån gång i veckan, ofta kökörning) "puffar" den till ett blått rökmoln som känns lite pinsamt mot bakomvarande. Annars går den bra. Det finns en vevhusventilations-guide för byte på M54-motorn här på Autopower som jag använde för att byta på min 330. Min fråga, är det någon som bytt vevhusvent på en N42 och kan tipsa om vilken guide han/hon använde? Vet att detta inte är en walk in the park, speciellt inte skruvarna till insuget. Så jag läser gärna den bästa guiden, och behöver ha klart för mig exakt vilka delar (förutom separatorn) som jag behöver köpa in. Tack på förhand. /A. |
|
Hej, letar du efter det här? Uwe |
|
| tänker du byta ventilkåpspackning så har jag ett nytt tillsalu somm du kan få köpa | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Jomen det där var ju bra klipp Uwe! Tack ska du ha, lite så jag hade tänkt. Skkkrrt, jag har preciiiis handlat på mig lite grejer för detta på Reservdelar24, och där också faktiskt ventilkåpspackning. Synd jag inte hann se din post. Tack ändå! /Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.