AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.753

16/9 gps stereon ård å ha den till något ?

sk
25
sk8micke
325is 92
Har nyligen köpt en 525 01 facelift där det sitter den "stora"gpsen dvs widescreen varianten med bandare och cd växlare, nu til saken , dels så hamnar stereon i MUTE läge till å från och dels för att c växlaren inte verar funka, tvn får inte heller in någon sändning.... så hur gör ja bäst för att fåut något av denna stereon ? går d å fixa aux ingångkan man koppla in någon annan källa till tvn, eller koppla in aux via cd växlaren ? har redan söt men inte hittat något som svarat på mina frågor..
är det sen helt onödigt att fixa denna stereon å köpa en ny ist hur kopplar ja då in en "vanlig" stereo så att jag fortf använder d inbyggda original steget ?
tacksam för svar
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Vad betyder "ård å ha den till något"?

Finns mycket info om möjlighet till aux-in på nätet och här på Autopower.

Att du inte får in TV-signal är helt naturligt då du har analag mottagare i bilen.
sk
25
sk8micke
325is 92
Skrev på jobb datorn å den va sjukt seg. Skulle stå "går det att använda denna stereon till något "?
Nu funkade den idag igen sen gav den upp (mute läge antar ja) måste dra säkringen till stereon för att den ska funka igen...
Är d värt att fixa en sådan aux sladd då? Man får ju en hel stereo med skärm å alla ingångar för 1200 på netonnet så..
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Är det en touring eller sedan?
Min 540 touring gjorde så och det var glapp i stereo modulen i bagaget bagagen
Tog in den och gjorde rent stiften så funka det
Om det är en touring så sitter den under golvet på vänster sida

Mvh
sk
25
sk8micke
325is 92
Nej det är en sedan men dom sakerna sitter på samma sätt ändå,ska kolla på d imorgon.skumma e att den mutar sig sj ibland å ibland inte på flera dagar... Sen e ju både GPS å tvn helt värdelös så blir förmodligen att byta ut hela enheten.
Ni som bytat va d mycket meck? Finns d ISO kontakt osv eller är d mycket man får koppla om? Vill ju kunna utnyttja alla högtalare som sitter i bilen även om dom inte e så bra ändå :p
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Varför är GPSen värdelös? Tyckte min i 540 in var bra funka klockrent
Sen blir du av med ratt funktionen och färddator om du tar bort skärmen

Mvh
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Hej!

Finns inte ISO-kablage i fram i bilen. Monterar du en eftermarknadshuvudenhet måste du dra högtalarkablar från bagaget till mittkonsollen.

Se över dina kablar och anslutningar till radiomodulen. Kan vara så att radiomodulen är dålig som gör att det dör ibland, de går att lämna på lagning eller så köper du en beg från skroten. Har du en BM54 radiomodul kan du koppla in en AUX-kabel direkt med rätt kontakt finns för några tior på ebay.

Har du en äldre radiomodul typ BM24 så får du köpa en adapter som lurar cd-växlaringången för att få AUX.

Eller så kan du gå all in som jag har gjort och köpa ett Intravee II interface och en Alpine PXA-H100 ljudprocessor och byta alla högtalare samt driva dem med slutsteg :)
sk
25
sk8micke
325is 92
ok tackar för svar, verkar meckigt att byta ut stereon då :(
gpsen e väll hyfsad men vem använder den ?sen e ju kartorna inte dem bästa och sjukt seg , har inte dvd versionen utan mk3 versionen kanske en gång om året ,och eftersom varken cd växlaren och tvn funkar så hade d varit skönare meden ny stereo med saker man faktiskt använder...
men är det svårt å koppla in nya kablar till slutsteget så alla högtalare ? är mekaniker men vill gärna slippa pilla så mycket som möjligt haha
sk
25
sk8micke
325is 92
Förresten varför försvinner färddatorn om jag tar bort stereon ? den funkar ändå inte ihop typ. har ingen rattfjärr så d är inget problem.
sk
25
sk8micke
325is 92
ok tackar för svar, verkar meckigt att byta ut stereon då :(
gpsen e väll hyfsad men vem använder den ? sen e ju kartorna inte dem bästa och sjukt seg , har inte dvd versionen utan mk3 versionen ,och eftersom varken cd växlaren och tvn funkar så hade d varit skönare meden ny stereo med saker man faktiskt använder...
men är det svårt å koppla in nya kablar till slutsteget så alla högtalare ? är mekaniker men vill gärna slippa pilla så mycket som möjligt haha
BM
451
BMW 580
530D -09
Sk8micke: Det är din radiomodul som klyddar. Om det nu är en BM24 modell så brukar det vara glapp i kretskortet. Där ska man lödda 4 punkter så funkar det som vanlig igen utan problem och inget mer "mute". Sen kan du uppgradera din navi till v32 så blir den kanon bra och kartan kan du ladda ned från piratebay den senaste sen bränna ut i skiva. Då har du en bra Navigationsystem. För jag hade samma problem som dig då jag köpte min. Gjorde allt jag nämnde nu är den kanon!!

sk
25
sk8micke
325is 92
ok tackar för tipset, var hittar jag vilka punkter det är som ska löddas ? å hur uppgraderar ja navin ? har bara sett att man kan byta till dvd varianten men då är d lika dyrt/billigt å köpa en helt ny stereo ist.
BM
451
BMW 580
530D -09
Länk

Här kan du se hur man löddar det fyra ställen. Men viktig att du kolla att din radiomodul är av modellen BM24.

Här kan du se hur man uppgradera navin:

Googla på upgrade bmw e39 v32.

sk
25
sk8micke
325is 92
tackar för infon, nu ska ja bara få tummen ur så att säga, sen är d bara å fortsätta med dom andra 3000 problemen med "nya" bilen.....
BM
451
BMW 580
530D -09
Därför vi ha denna sida. :) lycka till!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.