|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
Verdi |
Ja nu hittade jag dem. Sökte lite slarvigt på "sportscombi" först. Gick bättre när jag valde "kombi" i droplistan istället. :) Ingen bild och ingen uppgift om färg dock. Konstigt. |
| Svart, vit, röd o grå fick vi välja mellan - grå var enda metalliclack, så den fick det bli... | |
|
Är det begränsat till VW med DSG6 och 150 TDI? Beställd Q3 kommer nämligen med DSG7 och 150hk TDI som kombo. Kul med valet! Nya Golfen känns riktigt bra och funderade ett tag på att välja Golf Alltrack. Mvh Thomas |
|
|
Det finns en 7-växlad DSG/S-tronic med våtkoppling. Heter DQ500 och sitter bl.a. i Tiguan, Q3 och Q5. 2,0 TDI har aldrig DSG/S-tronic med torrkoppling... MVH Christofer |
|
Verdi |
VAG känns som sagt sådär... Länk Helt säkert orättvist av mig men det måste kännas rätt. |
| Baserar du din världsuppfattning på hur det ser ut på Aftonbladets startsida Verdi har du större problem än vilken andrabil du ska köpa! | |
Verdi |
Ja, jag har faktiskt större problem än det. Det som känns mest akut är att få allt i ordning innan visningen av vår lägenhet på söndag. Förstår inte vad du snackar om faktiskt. Du menar att Aftonbladet är opålitliga till den grad att man ska strunta i deras rapportering? Det är ju trams. Det är en sensationslysten skvallerblaska, visst. Men de fabricerar åtminstone inte nyheter och Collin tycker jag verkar vettig för det mesta. Åtminstone ur vardagsbilistens synvinkel. Tänker på dubbdäcksdebatten osv. |
Verdi |
Då är budgivningen igång på lägenheten. Den verkar bli såld utan problem till det vi vill ha. Minst. Och det är ju skönt. Då återstår bara det trevliga bekymret att välja bil... :) |
|
Väcker upp denna roliga tråd. Även om diskussionen inte är relevant för TS längre så togs det upp en del udda alternativ så jag tyckte det passade att fråga efter erfarenheter av S5 sportback? Är det kanske läge med rejäla rabatter eftersom ny modell är på g? Är det en helt idiotisk idé att överhuvudtaget överväga som familjebil (2 barn med framåtvända stolar och ingen barnvagn)? |
|
Verdi |
Nä det borde väl funka. Särskilt om ni inte åker på bilsemestrar. Då kan det nog bli trångt ändå även utan vagn. Men det är klart, finns både hyrbilar och takboxar så det mesta går att ordna. |
| Har takbox men drar till fjällen flera gånger per år och med bilarna i denna prisklass så måste det även funka för en sån semester. | |
|
A5/S5 Sportback har större bagageutrymme än vad som först anas. Det är väl därför halvkombis var så populära runt 80-90 talet, de lastar mycket men är inte lika "boxiga" som kombis. Under min uppväxt hade vi ett par halvkombis (Sierra/Scorpio) det funkade utmärkt att åka både på bilsemester igenom Europa och dra till Åre (2 vuxna & 3 barn). Gick det då så borde det gå nu också kan man tycka :) S5 Sportback är förövrigt en väldigt trevlig bil i all avseenden. Tröttnar du på effekten så går det väldigt enkelt att skrämma upp effekten! Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.