AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
24.564

Lindra min ångest! Vad får man för 300 tusen?

Sida 5 av 6
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Lagerbil menar jag givetvis! :)
Verdi
Måste ha summum på Volvon för att få minne på förarstolen. Men visst, där finns det faktiskt möjlighet att nosa upp en lagerbil. Men då jag får dra halva momsen plus att firman tar stor del av smällen så gör det inte lika dtor skillnad som vid privatköp.

Någon 118d med minne på förarstolen, komfortöppning och rattvärme lär jag aldrig hitta. Haha...
crille82: Håller med om att 3 månader är standard för många märken. Även om marknaden i Sverige är liten globalt sett så är den ju inte större för andra stora utländska tillverkare som kan leverera bilar betydligt snabbare. VW har ju ibland haft bisarra leveranstider på många standardmodeller under lång tid så det är nog snarare som du är inne på att underlaget i Sverige på skräddarsydda bilar är litet. Men det skall man ha klart för sig innan man tokspecar en Golf där sannolikheten att kanske hitta en i lager är liten.

Sorry - end of OT...
Verdi
Nu har jag sett några lager/demo-bilar som är intressanta.

T ex:
T4: Länk!
D4: Länk!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Usch, plasten på Cross varianterna förstör hela bilen enligt mig. Välj en vanlig istället.

-------
//Lövet
Verdi
Tycker inte det är så farligt men det är lite lökigt såklart. Man får dock awd, maxutrustning och 40 extra hk till ungefär samma pris som en 118d. Och förmodat gott andrahandsvärde. Såna där bilar är alltid lite hetare än standardvarianten.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De 40 hästarna sliras bort direkt i den hemskt sega gamla 6-stegade automatlådan i Volvon. Det är som att flyttas tillbaka 10 år i tiden. Tro mig, jag har haft 2st vid det här laget.

Tror tyvärr att V40 kommer få bland det sämre andrahandsvärdena i Volvos sortiment. Det är en "livsstilsbil" och suget på andrahandsmarknaden är nästan bara de stora kombibilarna. Kolla exempelvis S60 och S80, totalt iskalla på marknaden trots att deras kombivarianter är mycket heta. V40 är för trång tror jag för att appellera till kombikunden utan kommer nog räknas till "de övriga" i sortimentet.

-------
//Lövet
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
XC70 kan jag förstå, till det priset och med all utrustning. En kanonbil för familjen.
Likaså en e91, kommer högst troligt ordna en dylik som andrabil framöver.
Men en V50?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
V40 menar du väl nu? Eller syftar du på tidigare inlägg? I så fall förstår jag dig. En V50 för 160 tusen är nog dessutom ett särskilt dåligt köp rent ekonomiskt. Värdeminskningen efter några år när bilen buntas ihop med äldre V50 lär bli tung.

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Har bara testat T5:an av CC-modellerna men gjorde det desto mer grundligt och upptäckte att det var en kanonbil. Växellådan var inget jag ens funderade på. Gjorde ett litet knäck på den för Volvo uppe i Åre. Länk

Precis som Andreas tycker jag också att det är mer åt livsstilsbil, men av modellerna kommer CC hålla andrahandsvärdet högre, även om jag inte tror det blir dåligt ens för vanliga V40.
Verdi
De där länkade begagnade bilarna är bara exempel på vilken typ av bil som ligger på ungefär samma månadskostnad som t ex en ny V40 eller 1-serie.

Har varit och provkört A-klass A125 bensin på 211hk och 118d i eftermiddag. Jag fullkomligen HATAR mercans växellåda vid kickdown. Först händer ingenting, sen ingenting, sen ingenting och sen BAM!!! Hemskt verkligen. Den C180 jag hade som hyrbil för en månad sen var precis likadan vid kickdown. Tror kanske det är bättre i kombination med dieselmotor men... Blev åksjuk.

118d är en helt ok bil. Motorn går mjukare och tystare än den gamla 4-cyl och pinnar på rätt bra. Mycket mer harmonisk växellåda. Kort sagt så är det ungefär som att köra min 330d. Fast lite tråkigare och lite sämre komfort. Precis som förväntat. Ett helt ok "budgetval" med andra ord. Just nu leder den knappt före V40.

Jag tror jag tar det lugnt och avvaktar min frus jobbplaner och hur mycket vi får för lägenheten innan jag tar nåt definitivt beslut. Finns hyrbilar medan man väntar i värsta fall...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Inte att förglömma så är det snäppet fränare med två BMW på parkeringen :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du bör mycket riktigt vänta in lägenhetsförsäljningen. De pengar som kan växla upp och ner beroende på budgivning gör till och med värdeminskningen på nybil till småpengar ;-)

Om du vill ha lite roligare hyrbil (bäst för korta perioder dock) Länk

-------
//Lövet
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Hehe låter vettig verdi. Vettigt men tråkigt :)

Värt att notera om v40 å v40 cc är att 3 år service och försäkring ingår vid köp av 2015 lagerbil.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kampanj på VW Golf Sportkombi lagerbilar (0 km) just nu, 259.900kr för en 2.0TDI med R-line paket samt en massa annan utrustning - morsan köpte en igår. Man får dock (tyvärr) välja mellan DSG7 ELLER 4M.. (4wd). Men mycket bil för pengarna är det!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk?

Det lär dock vara DSG6 om det är 2.0tdi, men det är ju bara positivt eftersom den håller bättre.

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Låter som ett bra pris. Vi är otroligt nöjda med våran Sportcombi. Förstår inte hur den kan lasta så mycket, V70-klass. Jag hade prioriterat DSG framför 4M på en bil som den här, och precis som Andreas säger så är det DSG6 som gäller med den stora dieselmotorn.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ah, OK - ja det är 150-hästaren! Det blev en Limestone Grey, prutade in metalliclacken, +4900 annars :)

Hittar ingen länk tyvärr, men detta var alltså i Mölndal (Göteborg).
Verdi
Hittar ingen kampanj. Lika bra det. Blir inga beslut förrän lägenheten är såld. Får vi riktigt bra betalt så köper jag en lite roligare begagnad kärra. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De finns på Bytbil ett par stycken

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.