|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
Verdi |
Kristoffer_L. Nej, tvillingar skulle bli lite väl trångt. :) Annars tror jag vi klarar oss bra faktiskt. Har ju takbox också om det kniper. Har inte riktigt bestämt mig för om det blir XC70 eller 118d. Tycker XC70 är härlig på nåt sätt men samtidigt rätt mycket extra att släpa runt på alla 361 dagar per år som utrymmet inte behövs. De fyra dagarna har jag takboxen... |
Verdi |
Robert, Ja, det är korrekt. Kanske fortfarande blir en XC70 ändå. Fast en 118d M-Sport i samma färg som 330:n skulle inte heller vara fel. Klart billigare dessutom. Har inte haft tid senaste dagarna. All tid går åt till lägenheten nu. |
| En 997 är en utmärkt leksak och funkar fin-fint att köra med året runt om man vill det - men de kostar en del att driva och kräver att man har ett vettigt moderskepp vid sidan om när man har familj. | |
Verdi |
Hmmm. Jo, en andrabil skulle behöva rulla ca 1200-1500 mil över hela året. Det kanske är perfekt för en Porsche 997? Har hört en del negativt om Porsches cylinderväggar dock. Är det avhjälpt? Ett annat problem är att vi behöver ha nån slags barnstol i den också helst. Då kan man ju ta ca 0 passagerare. 330:n fungerar bevisligen som "moderskepp" också. Tror den skulle funka med ett barn till också faktiskt. Men när/om det blir aktuellt får jag väl ta en funderare till. |
Verdi |
Den här är ju mer praktisk. Länk! Men antagligen helt enorma driftskostnader... |
|
Verdi: Inte särskilt vanligt men drabbar främst tidiga Carrera och Carrera S som regelbundet körs hårt på bana med höga G-krafter där smörjningen inte hänger med. Turbon och GTX modellerna är skonade då de har annan typ av smörjning. Körde 1200mil med min förra året, 997 är en underbar bil. Go for it säger jag, om än lite biased :-) Dyr i inköp men köper man rätt bil så håller den värdet bra. Vid dagligt bruk av en 911 skall man komma ihåg att svagheterna blir väldigt tydliga - även om soppaförbrukningen inte är så farlig (1,1-1,2/mil) så blir det många stopp då bensintanken är liten (60L) och trots ställbart PASM chassie blir det rätt stötigt i stadstrafik. |
|
| Hade också en AMG kombi på radarn men lyckades inte få till en vettig försäkringspremie - Porschen är nästan billig i jämförelse... | |
|
Verdi Barnstolar funkar klockrent i 997, Britax HiWay om man behöver bakåtvänt och Britax Kid om det är framåtvänt. Har använt dessa i både 996 & 997. Kleeman Mercan är nog en best både att köra och driva runt :-) München |
|
Verdi |
Bara för protokollet, vad kostar en 997 att helförsäkra? |
| Folksam hel/hel 11900kr på en 997 CS 2008. | |
| Menar inte en clubsport, utan Carrera S :) | |
|
Verdi: för mig 6280kr helår helförsäkring via LF. Som jämförelse kostar IF stor bilextra med 10 års maskinskada 9800kr helår. Dyrast var TH med 12,000kr helår. Bor i villa och snart 40 i väldigt lugn och städad kommun...då blir det överkomligt. |
|
| Tänk vad ålder och ord kan göra.... | |
|
Drygt 7000' helförsäkring helår för 997 -07 CS, 34 år boende i villa i mindre kommun eget garage. 6800' för samma försäkring men 996 istället. Så det är riktigt billigt... München |
|
|
Ska tillägga att jag alltid ringer runt och ber om offerter på försäkring som jag sedan använder för att få till en så bra deal som möjligt hos det bolag som jag föredrar. Det går att få ner premiepriserna rejält på sportbilar just. München |
|
| ort* :) | |
Verdi |
Det här med att man får en bra 997 för 300 tusen verkar ju inte riktigt vara sant... :) Snarare 400 tusen. Tyvärr tycker jag 996 ser lite för gammal ut. Nån som vet nåt om Audi S5 med V8:an? Är den gjord av glas som alla andra Audi-motorer? |
|
Det finns en fördel med V8 FSI framför V6T FSI och det är ljudet. Annars slår den faceliftade V6T (från 2010 tror jag) V8:an alla dagar i veckan. Prestandan är jämförbar men bränsleförbrukningen är det stormskillnad på, V8:an är törstig. V6T är tacksam att chipa om man vill få ut mer... München |
|
|
Priserna på 997 har sjunkit väldigt lite de senaste 3-4 åren. Men många säljare har dock en helt orimlig föreställning om värdet, tror säkert det går att få en bra 997 för 300´. Betalar 9000:- /helår för min 997 hos Aktsam. Audis 4,2 liters V8 fungerar bra... MVH Christofer |
|
| Verdi: Du är ju hopplös :). Byt inte bort din F31, det är absolut en av de bästa allroundbilarna man kan ha. Saknar fortfarande min och jag gick till en M550d... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.