|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, På fredag ska min E46'a in på BMW för att byta airbag på passagerarsidan. Det är någon form av aktion. Nu är det så att föregående ägare låtit samma verkstad koppla ur den airbagen, eftersom han hade barnstol där. Vad gör BMW, exakt, är det någon som vet? Kommer de t.ex. att återinkoppla airbag nu, eller kostar det extra? Jag tänker mig att det är lika bra, jag har ingen barnstol där nämligen, utan frugan. För dom som undrar, ja jag har ringt, men det är jämt 37 pers före i telefonkö så därför frågar jag här om någon har erfarenhet av detta. (Om de tar betalt för det, kan jag göra det själv via BMW-scanner?) /Anders |
|
Nej, de tar inget betalt för det. Det är en generell återkallelse som sker på grund av befarade brister i en säkerhetskomponent och sådana sker kostnadsfritt för kunden. Har mycket svårt att tänka mig att det skulle vara någon kostnad förknippad med att koppla in airbagen igen. Även om det strikt inte ingår i återkallelsen så lär nog verkstaden bjuda på det. Det som har hänt är att man upptäckt att en av komponenterna i airbagen kan vid varmt och fuktigt klimat självutlösa och därför har tillverkaren Takata tillsammans med tillverkarna beslutat sig för att byta alla ca 25 miljoner bilar som har denna komponent. Vill du köpa aktier i Takata så lär de vara billiga nu. |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Tack Alexander, för bra svar! /a |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.