|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har läst massor på nätet nu om hur man kan uppgradera "base stereo" i F-serien, men jag blir inte mycket smartare. De flesta diskusioner handlar om E-serien. Har 2 midbasar under säten, samt 2 högtalare i dörrarna fram och 2 i dörrarna bak. Det finns i allafall 2 alternativ som jag ser det, Gladen/Mosconi eller Alpine Retrofit. Förstnämnda är då inte från BMW och så jag förstår det så måste man in i huvudenheten och programmera om från "stereo" till "Hi-Fi". Hur gör man det och kan det ta bort garantier? En annan sak, jag skulle kunna installera ljudet själv för att spara pengar, men jag har ingen aning om hur man faktiskt får ut ljudet från huvudenheten. Har den (som i gamla dagar) line-outs eller hur fungerar det? Monterade en hel del bilstereo i slutet av 90-talet och fram tills typ 2002, men räknar med att saker och ting har ändrats sen dess... Om jag bara redar ut hur jag får signalen från huvudenheten ser jag inga problem att installera själv. All hjälp är mycket uppskattat. Samt egna erfarenheter om uppgradering i F31 specifikt. (Ja, jag har läst jättetråden har på autopower om Mosconi etc). Mvh Ypsi | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.