|
|
|
|---|---|
| Någon som har erfarenhet av att lyfta av en hardtop? Låsningen baktill skall den bara vridas ett kvarts varv...eller skall det lossas ännu mer? | |
|
Hej! Låsningen bak vrids så långt det går framåt på båda sidor. Sen är det "bara" att lyfta rakt upp. Ni måste vara två för att lyfta bort hardtoppen om du inte har en smart utformad hiss/travers. E |
|
|
Vet inte hur det är på E46 med på E36 så ska du vrida nästa 180 grader för att den ska lossa. Vrider du bara 90 grader så lyfts hardtoppen men tämligen säker på att den inte är helt loss. På E36an vrider jag tills spaken inte går att vrida mera så är den loss. Samma framtill där det är nästan 180 grader på handtaget också men där ät det lättare att känna när den är lös. /Patrik, med BMWs hardtophiss - den är ett exempel på god tysk ingenjörskonst /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Tackar...det var lättare än jag trodde, taket är avtaget. | |
| Lite OT: Dämpar hardtoppen buller bra och håller det tätt bra så man slipper vindbrus? | |
|
Hej! På min blir det som en vanlig kupé. Jag får dessutom sätta på lasthållare och sätta på 75 kg på taket. Med hardtop får du en åretruntbil. Det enda negativa är att tygcabben tar utrymme i bagaget. E |
|
|
Samma med E36 och hardtop - tyst och fint - kanske lite ljudligare än en bil med fast tak men absolut inget som stör mej om man ändå har radio på nrä man kör. Tror inte jag får ha taklast på E36 HT men har inte kollat upp det - har inte behövts - touringen är min lastbil och har skidsäck i cabben. E46 kan väl dock återvinna lite bagaeutrymme med tygcabben uppe. I E36 är suflettlådan fast i skuffen men i E46 går den väl delvis att vika upp? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.