|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett gnällande missljud i bilen. Misstänker att det är någon bussning som har tagit stryk runt om. Ska jag föröka förklara ljudet så låter det som ett par gamla "gnisslande " bladfjärdar. Inget klunkande ljud, mer som bladfjädrar/ en gammal sängbotten. Och det känns inte som att dämparna är kassa, det fjärdrar som det ska osv. Vad ska jag börja titta efter.? All hjälp tages tacksamt imot /Kristian | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Låter som samma jag har på M5:an, bussningarna har blivit gamla och torra och börjar gnissla. Det låter som om det sitter en fågel och kvittrar i bagageutrymmet för mig. Du kan du prova att smörja dom med lithiumfett för att se om ljudet försvinner. |
|
Kontakta Claus autoparts, han har kompletta fram- och bakvagnssatser för många BMWs tiull helt oslagbara priser. Vid 10-20 k mil är det dags att se över fram och bakvagn på sin BMw för de är tunga vagnar. Jag brukar byta allt i ett svep, då håller de lika längre till förhoppningswvis. Kommer säket andra bra råd i tråden efter mig. Mvh Asken |
|
| Har samma ljud i min bil, vet att mina krängningshämmarstag är helt slut så det borde vara dom, de gnirrar och gnäller. | |
|
Asken, funderar på att byta på min 750. Vet du om det är nån skillnad mer än stötdämparna på en med M-sport chassie? Lika bra att byta allt inklusive mittstyrarmen som f.ö har 3 st OE-referensnummer, hur vet man vilken man ska ha? Tänke även byta hjälpstyrarmen också så är det gjort. Bra att claus är billig, men man blir ju ändå lite skeptiskt när det är mindre än halva priset mot ex FCP-euro. |
|
|
Vet inte hur många jag läst om som använt Claus och tillsist behövde jag grejer till min E32 740. Det är tysktillverkat och går utan många mellanhänder till Sverige, OEMkvalitet eller bättre. Msport iaf på e39 var grövre krängringshämmare och andra fjädrar. Har bilen sänkfjädrar ska du inte byta till stddämpare för de matchar inte. Byt hela fram och hela bakvagnen. För min e32 gick det på kring 4 kkr för allt och bakvagnsbussningar mm. Betr dämpare kan du fråga Claus för min kristallkula är på service... Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.