AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.342

Då var det dags igen - denna gång växellådan

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Vilken spargris man har. Först VANOS och toppackning och nu ngt knas med växellådan.
Förhoppningsvis lite billigare den här gången då jag hör att pumpen aktiveras när jag låser upp dörren.
Därefter händer det inget när jag vrider om nyckeln. Om jag aktiverar tändningen så går det först att inte rubba växelspaken. Efter ca 10 sek i det läget så släpper det och jag får indikering för den växel jag hade i när jag stängde av bilen (backen) plus att jag får upp en varningssymbol på displayen.
Har provat att nolla, bryta ström, koppla förbi huvsensorer, kört diagnosticprogram, får då följande svar; Activation time of hydraulic unit 000038, och Central circuit time out.

Slutade med att bärgare fick komma och bärga den till BMW, där den nu står :(

Som sagt - jag ställer in mig på byte av hela hydralikenheten där sky is the limit map kostnad :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

em
906
em3
M3 cab -03
Kävlingepågen, kommer inte ihåg, men du har en SMG II va??? Kanske dum fråga, annars skulle du inte prata om "hydraulik-enheter" mm.....

Det finns ju både hydraulik och elektronik kopplad till SMG, kanske är det "bara" elektronik som spökar.....

Du har drabbats hårt i år, jag sitter och följer de gamla pärlornas ålderskrämpor, dom kommer, precis som på föregående generationer, förr eller senare. Hoppas det finns en lindrig ( läs billg) medicin, denna gången!!!

em3
"Punka" på tryckbehållaren kanske? Om det är det så behöver det inte bli så dyrt kanske? Men när det kommer till strulade smg-lådor är det väl inte ovanligt att räkningarna drar iväg...:-/
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Hej Hopp.
Det var visst det laxfärgade relät ändå som var kaputt.
Kul med summasummarum 284 kr -10% klubbrabatt för delen a 127 kr :)

Kanske skall köpa lott idag.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Det var skönt att det inte var nåt värre! Lite tur i oturen! Din bil har väl inte gått så långt heller, så det är nästan konstigt atts å mycket ska strula just nu. Din gamla Vanos ligger nu i alla fall och väntar på lite renovering i mitt garage =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.