AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.450

Fukt strålkastarglas insida E46

Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Hej, som topic. Rätt "immigt" på förarsidans strålkastarglas, insida. Passagerarsida ok.
Är det nån spricka/vanligt fel och bara att köpa ny strålkastarinsats eller finns det något jag kan göra? Kanske nån avrinning som är igensatt?
Vad är era erfarenheter? Det är en 330i 02'a. Ej xenon.

/Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara spricka (var det på min E46:a en gång) men även dålig packning mellan glas/hus.

Det finns ventilations-"snablar" (är ett "rör" som har en liten gummisnabel påträdd - mynnar ut nedåt) i ovankant (kanske även i nederkanten - kommer inte ihåg hur det ser ut exakt) på baksidan/hörnen av strålkastarhuset och är de igensatta kan det bli en del kondens/imma.

Om du har en "pre-facelift", så har jag en komplett oanvänd original (Bosch-tillverkad) komplett vänster-strålkastare liggandes som du kan få till ett bra pris.
Om det är intressant kan du skicka "power-post".

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Tack Johan!
Jag ska bevaka den där lyktan lite nu när det är torrväder o se hur fort/långsamt den immar ur. Bilen har gått i kraftigt regn flera dagar, så det kan vara det som påverkar lite. Tror det är pre-facelift? I trafik oktober 2001... facelift kom 03' va?

/A
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Storabjörnen, jag har för mig att face-liften kom 02/03 någon gång - har inte koll på exakt när. Men din bil ligger nog relativt nära brytpunkten.

Pre-facelift har "raka ytterkanter" på lyktglasen medan face-lift har rundade ytterkanter och rundade blinkersglas mot strålkastaren.

Själva strålkastarhuset är detsamma, det är bara lyktglasen som är annorlunda.

Lite imma är inte ovanligt om det varit fuktig väderlek, men är det allt för mycket så det "pärlar sig" på insidan, har du nog ett läckage någonstans.

Mvh
Johan B

Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Här är foto på min bil där man ser lyktdesignen Johan.
Det är facelift då väl?

Länk

/Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Storabjörnen, jo det ser ut som det.

Mvh
Johan B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.