|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har fått lite motorproblem med min 325:a E30 och skulle gärna vilja få lite tips på vad som kan vara galet med den. Det började med att den hade väldigt pendlande tomgång vid kallstart och även orolig tomgång när den är varm. Igår, när en kompis körde den, upptäckte jag att det vid hastiga pådrag puffade blårök och senare på dagen när jag skulle köra hem så startade motorn ovanligt dåigt med mycket vibrationer och lågfrekvent ljud. När jag efter att ha startat om motorn några gånger fortfarande fick lika dålig motorstart beslutade jag mig ändå för att köra hem men med låg motorbeslastning och på låga varvtal. Under resan hem var det generellt mycket vibrationer och ovanligt lågfrekvent ljud men motorn var inte helt orkeslös. Mellan cirka 1500-2000rpm var vibrationerna och ljudet mindre påtagligt så jag försökte hålla mig inom det intervallet. För att få hjälp med felsökning snacka jag med en kompis som trodde att det kunde vara en cylinder som inte tänder vilket borde bero på något i tändsystemet som jag borde kunna kolla genom att ta bort en tändkabel åt gången på tomgång för att lokalisera vilken cylinder som har problem. Tror ni att detta är felet och i så fall om denna felsökning är ett bra sätt att angripa problemet? Uppskattar verkligen att få hjälp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.