|
|
|
|---|---|
|
Köpte min bil i vintras och är i huvudsaken nöjd med bilen. En sak va jag inte 100 nöjd va bromsarna. Dom fungerar ju men inte som i min förra bil alltså, man måste trycka lite hårdare på pedalen att få stop på bilen. Jag gick ifrån att nya bilen väger mera och att det berörde på det, men nyligen var det dags för bromsvätske byte, och vips efter bytet fick jag den fina broms känslan som på gamla bilen. Vid byte märkte jag att det fans luft i baksystemet men inte fram. Efter ca 5 dagar är bromsarna återigen som innan vätske byte. Detta tydligen innebär att luft kommer in sakta men säkert, men frågan är vart någonstans? Någon som haft liknande problem? Något som kan kollas upp innan man lämnar bilen till verkstad? | |
|
Ingen fart i den här tråden nej, men kan beretta att jag luftade bak system igen, det kom ju små mikroskopiska bubblor på vänster sidan och det blev bättre. En annan sak som jag märkte och tycker är lite underlig är när man tryckt på bromspedalen lite hårdare i stillastående och håller i så sjunker pedalen lite. Sen när pedalen släps och trycks igen är ar allt ok. Är detta som det ska eller är något galet? |
|
|
du kanske har en bromscylinder som läcker!!.eller du måste lufta mer systemen alex |
|
|
Alex,Ingen läckage har jag upptäckt men däremot har jag funderat på inre läckage i huvudbromscylinder. Ska låta verkstan kolla på den kommande veckan. Tittade lite på huvudbromscylinder priser på nätet, någon som vet vilken fabrikat är OEM huvudbromscylinder? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.