|
|
|
|---|---|
| Någon som gjort det och vet exakt vad som behövs göras? | |
|
Vill du inte byta till (den modernare) CIC istället? Jag håller på och "sourcar" material för en CIC-uppgradering till min E70, men har inte landat allting än. Eftersom jag uppgraderar till en CIC med DAB radio så är det lite krångligare med tillhörande antenner osv. |
|
|
Visst hade det varit ett roligare alternativ. Min tvekan angående det är att kostnaden inte riktigt känns motiverad på en så gammal bil som jag har. Ett ccc kit får man nästan gratis och finns i massor. E60/61 cic är inte så vanlig på skrotarna eller typ blocket ännu utan då blir det eBay. Ett komplett cic kit blir lätt 10000:- med kodning så att allt funkar som det ska. |
|
|
Skulle också vilja byta, har M-Ask2 utan navi i min och det känns lite klent...En CCC komplett med iDrive verkar gå att få loss för ca 5000:- Sedan gissar jag att man behöver ny plast runt huvudenheten eftersom "facket" under försvinner och även ny plast runt växelspak och iDrive. GPS-antenn sitter i fenan på taket men sannolikt svårt att komma åt, enklast är nog att köpa en ny antenn och gömma den i högtalarbrunnen i instrumentbrädan. Återstår bara att koda in alltihop. Mitt problem är att jag inte vet om jag vågar riva halva bilen...Är lite för nervös för sånt där, hade gärna betalat en slant för lite hjälp med det praktiska :D |
|
| Ge inte upp! :) | |
|
Montering och ombyggnad är inget problem. Är bilmek så detta gör man lite nu och då. Det som jag inte fixar är kodning av allt. Fått så olika svar vid kontakt med olika BMW verkstäder angående detta och priser på att få det gjort. |
|
|
"Basic kodning" kan Rickard på forumet göra. Kolla trådarna. Han är säkert inte ensam. Jag ska lära mig (eller snarare ta mig tid) både vad gäller själva monteringen och efterföljande kodning. Mest orolig för haj-antennen att man inte pajar något. Fast egentligen handlar det ju att komma åt. Får bygga en specialställning. :) |
|
| Tror du kan köpa en "lös antenn" och montera i högtalarbrunnen i instrumentbrädan. Den gamla gps-mottagaren från e39 verkar passa utan modifiering, samma kontakt. På så sätt slipper man demontera hela innertaket för att dra kabel från hajfenan. | |
| I hajfenan sitter både antenn för DAB band L (ett band som iofs inte används än...) och GPS så det käns bäst att göra rätt från början. | |
| känns... | |
|
Köpte ett CIC kit istället när jag ändå förmodligen skulle ha ångrat ifall jag köpt en CCC. Enheten är kodad och klar till min bil men då jag inte har navigation i min bil sedan förut så måste ju bilen kodas för detta. Någon som fixar det i Stockholm/Södermanland/Västmanlands området? |
|
|
Hade vanlig Mask i min bil monterade CCC väldigt enkelt man köper ccc enheten stora cid skärmen sen passar inte kabeln till monitorn från den gamla men man kan skala ner den eller köper man en som passar dyr ramen behöver man med sen lägger man till 609 i fa koder kodar in bilen så fungerar det antennen till gps köper man fråm ebay man monterar den bakom stereon. Har en ccc till salu kolla powerbörsen |
|
|
Vad vill du ha för den? Är det komplett med allt? Navi skärm idrive antenn kabel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.