|
|
|
|---|---|
|
Hellojsan! Tänkte dela med mig av mitt just godkända rostskyddsgaranti ärende hos bmw. Jag skulle vilja höra och gärna se bilder på fler ärenden , även om dom inte godkänts av bmw. Det kan vara en bra hjälp för att veta om ens rost täcks av garantin. Dåså, hittade lite rost på min E91a -10, det tog ganska "lång" tid för bmw att hantera ärendet, upp emot 2månader. Resultatet blev omlack av skufflucka som täcks av rostskyddsgarantin (12år). Här är bilder på rosten, hoppas ni förstår var det är. Länk Länk | |
|
Omlackering alltså. Hoppas innerligt att du slipper åka och få den omlackerad igen om 1 år för att rosten är tillbaka. Farsgubbens E90 har fått ena framskärmen omlackerad 2 ggr pga rost, senast i höstas och nu är rosten tillbaka igen. E90:n har även fått huven bytt på garantin, inga bilder tyvärr, men det var bubblor i framkant som hade börjat i falsen. Bortsett från att det är korkat att fusklaga rost så är BMW mycket generösa med rostskyddsgarantin. |
|
|
Lät ju inge roligt! Men vet vilken firma som sköter lackeringen och är inte ett dygg orolig över att dom kommer göra ett dåligt jobb :) |
|
| På E46 och E39 bytte BMW delarna - då var det inte tal om att lacka om, just av den anledningen att omlackering alltid blir en sorts konstgjord andning - rosten kommer likväl förbaskat tillbaka när den väl fått fäste. Nu är det tydligen nya regler som gäller... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.