AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.121

BMW 330XD med skruvad mätare på Blocket

Hej, är på jakt efter en BMW 330XD och hittade igår en på blocket med bra pris och utrustning.

Länk

Trevlig kille som verkar ha köpt bilen av en bilhandlare som importerat den från tyskland förra året.

Då den saknar full servicebok och den "endast" gått 14200mil så ringde jag till en BMW-verkstad och bad dom slå på regnumret ENB231 och då fick dom upp att den varit på BMW verkstad i Tyskland vid flera tillfällen under 2010-2011.

2010-09-03
15062mil

2011-05-20
17692mil

2011-09-22
18628mil

Med andra ord så har den med all säkerhet i dagsläget gått en bra bit över 20t mil.

Jag vill rikta en varning till er som läser detta och eventuellt funderar på att köpa denna bil, ha i vetskap att den med stor sannolikhet är skruvad om ni tänker köpa den.
sx
172
sx3
335i E92 -11
Har du meddelat säljaren om detta? Han kanske är helt ovetandes och bör kanske få kännedom om detta så att det inte blir så att han ofrivilligt "lurar" någon.
Hej, jo jag har meddelat säljaren utan svar vilket för mig är ett tecken på att han vet om det redan. Har har dessutom gått in och uppdaterat annonsen igår kväll och höjt priset på bilen från 89000kr till 95000kr så det är nåt väldigt skumt över det hela.Tråkigt med folk som försöker lura andra.

//Patrick
sx
172
sx3
335i E92 -11
Antal ägare: 1
I trafik första gången i Sverige: 2015-02-22
Mätarställning: 142067

Det var en kort ägartid/vistelse i sverige må jag säga, men om en firma tagit hem och reggat bilen borde inte det bli 2 ägare då? inklusive den här killen...
Om det nu inte var han själv som importerade den?

Och varför tog dom hem den förra året och regga den i slutet på februari i år?
Är det en tyskimport, eller kan det vara en salvagebil via litauen? Kanske inte lönar sig på en sån här bil iof..
sx
172
sx3
335i E92 -11
Carfax för den som vill :)
Länk

Står att nya ägaren är privatperson, fast dom flesta firmor kanske köper bilar i egenskap av privatperson?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen är importerad av en privatperson alternativt enskild firma. Det står "privatperson" som Importör hos transportstyrelsen.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.