AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.507

Törs man? Info om dessa bilar?

SV
46
SVBL
Mini Clubman 2016
Mazda MX-5 Sport ND
Någon som kan ge lite input om dessa bilar? Törs man köpa någon av dessa svensksålda långmilare?
Det saknas en del "nödvändig" utrustning men kanske ändå...

Länk
respektive
Länk
Ba
328
Basilika
E39 530im
Vad innebär "nödvändigt" utrustning för dig? Hur mkt är en "del" ? ;)
SV
46
SVBL
Mini Clubman 2016
Mazda MX-5 Sport ND
@Basilika

DKG på E92:an hade varit fint

EDC på E93:an...
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Den första är lite för dyr för min smak. kanske för 310-320tkr

Den andra är billig, den har varit ute i försäljning o många månader utan att bli såld.

Förstår inte när folk säger att det är stor skillnad EDC och att man måste ha den etc.

Jag har EDC på min och märker knappt någon skillnad mellan mjukaste och hårdaste inställningar. Ärligt talat bilen är stötig i alla lägen, blir inte så mjukt iaf. Men det är kanske för att jag har comp. package = 10mm lägre.

Ro
4
Ronny S
M3 e92 -09
X1 2,0d - 11
E93an är en nära släkting till mig som äger, tror bilvalet i Enköping bara hjälper till att sälja bilen. Den är välvårdad och körd året runt, så vinterdäck på m fälgar borde finnas.
Det är den första svensksålda e93 m3 caben och den kostade 960 tusen när den var ny.
Den har det mesta i utrustningsväg och det har inte varit något problem med bilen vad jag vet. Bmw solna har skött servicar mm
Håller med malleru"Den första är lite för dyr. Kanske för 310-320tkr"
Att det är en cabriolet kommer du inte att ångra.

Sen tycker jag att det ÄR stor skillnad med EDC. Min känns tom lite "mjuk" med EDC i komfort läget och betydligt styvare i sport. Men det kanske skiljer sig mellan m3 och m6, pga den senares högre vikt?

Imorgon....BOS

EB
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Ja det är skillnad mellan EDC och EDC

Jag hade en 745i med EDC förut. På mjukaste läge var den som en segelbåt. gungade mycket, och blev hård i sport-läge.

Men i min m3a märker jag väldigt lite skillnad. Det märks bara vid skarpa svängar.

En viktig sak att veta är att e93 väger ca 200kg mer än e92. Så om du gillar åka mycket på bana så är nog e92 ett bättre alternativ. Men om du cruisar mycket i stan så är e93 trevligare.
em
906
em3
M3 cab -03
Det kan vara så att en cab gått "lindrigare" mil ( både mindre hårt och mindre vinter), men ingen garanti, man måste kolla upp tidigare ägare och service-plan/status. Bättre med en beg. cab kan det vara, just för att dom som vill super-rejsa, inte vill ha +100 kg redan i grunden...så resonerade jag, när det blev e-46-cab......men oavsett, det finns inga "garantier" på supersportbilar, så är det nog. :o

em3
Ke
49
Kevsko
Bmw M3 e93 -08
Bmw 330i xdrive -16
Bmw M4 - Competition -16
Tjena!

Har själv en m3 e93 fullutrustad och tycker definitivt att edc gör stor skillnad! Bor du i Skåne får du gärna komma och testa . Min har precis rullat 12 500 mil och enda problemet jag har haft är gasspjällen som har gett upp kostar ca 30 lax att byta annars fungerar allt som det ska :)
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Håller med dom övriga, den första är för dyr och den andra är det ju ett ok pris på. Fast man blir ju lite fundersam varför den inte har blivit såld!!

Sen gällande EDC så tycker jag att man känner skillnad på dom lika lägena och jag har HR fjädrar på
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Jo, EDC märks, ganska mycket också. Ska du åka bana/köra sportigt så ska absolut att EDC ska vara med i utrustninglistan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.