|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilken typ av verktyg man behöver för att få bort inre dörrsida i baksätet på e46 coupe? Det sitter 2 skruvar vid armstödet och dom ser ut som något specialverktyg, typ stjärnskruv 6 kanter.Får inte loss dessa skruvar. Behöver man ta bort baksätet också? Jag har fått en stor buckla på bakskärmen och tänkte försöka banka ut den med gummihammare! Thanks | |
|
Jag vet inte hur man tar bort dem i en coupé men angående skruvarna så är det Torx skruvar. Mitt tips är att köpa en drös "bits" som du kan byta mellan om du är osäker vilken torx storlek skruvarna är. Har för mig det var Torx20 när jag skruvade bort mina framdörrar. Biltema har helt ok grejer: Länk Här är en guide hur du tar bort interiören, baksätet börjar på steg 32: Länk |
|
|
Rätt utförligt visat här |
|
|
Jag har provat med Torx 20 som en youtube video sa det var, torx 25 och vanligskruvmejsel men inget passar för få bort skruvarna =// Idioti och ha torx skruvar i dessa djupa hål, vad är det för fel med vanliga skruvar... Är det någon som vet hur det ser ut där bakom när man fått bort dessa bakre dörrsidor? Ser man karossplåten och kan banka ut bucklan? |
|
|
Innanför dörrsidan sitter normal fönsterhissmekanismen så det är inte direkt access till hela plåten innanför dörrsidan men visst ser du och kommer åt delar av dörrplåtens insida men med lite lirkande brode du komma åt det mesta. I framsätet kan det finnas airbags i dörren också (på min E46 touring i alla fall) - vet inte hur det är bak i en E46 coupe. I såfa ll ska du vara extra försiktig så du inte drar en airbag - koppla loss batteri men då blir det svårt att köra elfönsterhissar vid behov. Lycka till! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.