|
|
|
|---|---|
|
Kollade för skojs skull premien på en motsvarande 535:a för att jämföra med min. I Folksam kostar trafikförsäkring på min 2841:-, en 535:a kostar under samma förutsättningar 1987:-(!?) I Susab var 535:an även där något billigare | |
|
Tja...det beror nog på förutsättningarna.. Min 528:a är billigare att försäkra än M535:an iaf. Halvförsäkring har jag på båda...ca 1400kr/år skiljer det till 525:ans fördel för min del. Mvh Janne. |
|
|
528:an skulle det stått. Mvh Janne. |
|
|
Väntade mig faktiskt svar från dig Janne :) Tyckte det var lite skumt bara, kan hända att 528:orna är inblandade i fler olyckor då de är vanligare och billigare än 535:or. Billigast var iaf fortfarande Dial, eller "Original Föräkring" som de verkar heta nu....1803:- (trafik, helår) |
|
|
Eftersom de båda nu (E28or) betingar liknande pengar begagnade samt att 528or troligtvis varit inblandade i fler olyckor (borde väl också ha tillverkats flera sådana) så är det rimligt att försäkringsbolagen resonerar så och prissätter därefter. I mitt fall kostar en 528E28 ca 7000kr att helförsäkra i stad (129000inv) medan 535an går lös på 10500kr (E28a), min E34a kostar 8900kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.