|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag ska göra ett extra olje- och filterbyte i "halvtid". Har något handlat av rubricerat företag? De har BMW LL-04 oljan till ett hyfsat pris. Länk //Johnny | |
|
Sök på forumet så får du säkert fler tips! Vet inget om just det företaget men har själv handlat från Tyskland flera gånger. Bland annat Levoil.de som har bra priser (nog bättre än dessa) snabba leveranser och större utbud. Niklas Fransosen |
|
|
Jag har köpt från Oljemagasinet.se flera gånger. Funkat hur bra spm helst. ------- //Lövet |
|
|
Handlat där. Bra priser, snabb leverans. Castrol 10/60 EB |
|
|
Tja, priserna är väl inte superlåga om man jämför med tyska näthandlare - t ex. är en 20-litersdunk med Aral SuperTronic 0W40 ca 500 kr dyrare - dvs. ett påslag på ca 50% från Levoils priser... Frakten från Tyskland är billig och bara marginellt dyrare än inom Sverige - skiljer några tior upp till 25 liter. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan: Länk Får man väl se som ett bra pris inkl frakten. | |
|
Vinyl, jag får inte upp någon fraktkostnad... Men Levoil och vissa andra handlare brukar sälja en 20-litersdunk med den oljan för 95Euro plus frakt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har plöjt forumet på info om motorolja men ibland får man för mycket tips och trix... En sak som förvirrar mig är att det finns två LL-04 oljor. 5W-30 och 0W-40. Knappar jag in reg nr. på Castrols hemsida får jag fram 0W-30. (Jag trodde det var Castrol som låg bakom BMWs oljor) Så, vilken viskositet ska jag ha? |
|
|
Jag beställde Aral 0W40 för knappt en månad sen 20 + 4 + 1 liter för totalt med frakt EUR 147,50. Hälsn Peter |
|
| På LEVOIL / Peter | |
|
Jag slänger in Mapodo som ett tips! 10 liter castrol edge 0W-30 under 1000lappen anser jag ok! Länk |
|
| Johan: 14.90€ frakt - oljan 109.10€ | |
|
Nej 20,50 i frakt på 25 liter från levoil |
|
| Aral 20 liter verkar vara slut på levoil. Priset för en månad var 99 EUR + 20,50 i frakt upp till 25 liter. Nu har de 4 liters för 23 EUR så då är de dyrare än VINYL. | |
| 50+: Precis, bättre pris på eBay. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.