AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.643

Äntligen M5 F10 ägare!

Sida 2 av 2
Lasse Karlsson
Tack för alla gratulationer!

Ingen tvekan om att jag kommer trivas med den här kärran! Har ju bara hunnit med ca 60 mil ännu, men känslan är att nykomlingen är riktigt "nice"

Bilder kommer inom kort!

HA DET!

modolasse
Lasse Karlsson
Hallå BMW-entusiaster!

Äntligen fått tid att tvätta o lägga upp lite bilder på nya "pärlan" i mitt galleri! Har väl snart hunnit med ca 100 mil med bilen, och so far: otroligt nöjd!

Visst va "gammeln" kanon! men känns ändå som man gått upp en division! Blir massor med härliga mil med denna bil!!

HA DET!

modolasse
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Den ser fin ut.

En sak jag tänkt på gällande första brukaren i München, det finns en risk att det kan ha blivit ett missförstånd att det var BMW:s VD:s förra bil. En vanlig titel på engelska i större företag är Director, vilket oftast betyder att man är under ledningsgruppen, men har iaf ett chefsled under sig. På BMW finns det säkert 50-talet directors, om inte fler. Vet man inte om det och översätter felaktigt Director till Direktör, och sedan Direktör till VD. Ja, då har man snabbt blandat ihop sanning med fiktion. Inte alls omöjligt att någon som säljer bilar råkar göra lite väl snabba tolkningar kring detta.

Så det kan vara värt att dubbelkolla om det verkligen går att styrka att det var BMW:s VD som hade den, istället för någon mellanchef, om det är en viktigt detalj för dig.
Har också precis införskaffat en M5 F10 -12 med 4000 mil på mätaren, underbar bil köra.

Står inför ett problem dock gällande försäkringen, när jag hade min E63 AMG så betalade jag runt 23000:-/år för en hel, med M5an vill alla jag ringt runt till ha runt 45000:-/år för en helförsäkring.

Fick erbjudande från TryggHansa, grattis du har fått marknadens bästa erbjudande på 63456:-/år för en helförsäkring.
Lanab: Vad hände? Din tid med BMW var ju över efter att du hade lagt vantarna på AMG E63, superlativerna flödade gällande hur mycket bättre den var?
Försäkring: Kollat med alla bolag? Originalförsäkring? Aktsam (ingår i TH koncernen men premierna skiljer sig...)? Ring runt o jaga, du borde kunna komma ner kring vad AMG'n kostade...
OT: Jag kollar alltid upp försäkring innan köp då bilen måste vara försäkrad i mitt namn från dag ett, annars får man en trevlig avgift från Trafikförsäkringsföreningen. Eller fick du sån där "gratis prova på försäkring" vid köpet?
Man har öppet köp på dom flesta försäkringar i två veckor och den håller på gå ut snart....har kommit ner nu till 27 någonting för en hel så letandet går vidare imorrn....kommer ju bara köra bilen halvårsvis.

Nej AMG var bra på alla sätt, motorn var fantastisk men växellådan var lite besvikelse om man jämför med M5an, men det är ju två olika generationers växellådor.

Det jag märkt med M5an är att bilen är mycket högre känns det som, det blir väl en sänkning till våren....men växellådan är det bästa...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.