|
|
|
|---|---|
|
Då jag kör över större ojämnheter i låg fart hör jag ett klonkande framifrån. Har haft min bil på BMW för grundlig genomgång nu och allt är tipp topp säger de. Då jag beskrev problemet sade jag att det kunde ju vara länkarmar eller pendelstag, men dessa var i toppskick och inget fel hittades. Någon som har något förslag? Skall jag byta övre dämparfästena fram? Gjorde det bak och ett litet missljud försvann bakifrån... BMW trodde att ljudet uppstod pga. mina hårda fjädrar (AC-Schnitzer sportfjädrar) som trycker tillbaks dämparna fort (??).. jag lutar mer åt stötdämparfästena. Någon som känner igen sig? Det är alltid gratis ost i råttfällan... | |
|
Har du originaldämpare på den? Om dom skulle bli trötta så kanske det kan ligga nåt i vad dom sa... (Gissning)? Lämpligast är väl förstås att ha dämpare dimensionerade för hårdheten på fjädrarna. Har själv Bilstein, hårdare dämpare m. tillhörande fjädrar. Strykjärn, javisst.... :) -------------------------------------------- Länk |
|
Cartén |
Hade också ett klonkande ljud från framvagnen. Länkarmarna är redan bytta så det kunde det inte vara. Hållaren till länkarmen var trasig. En rund bussning som länkarmer går in i. Be dem kontrollera den. Dom brukar ge sig efter ca 6000 mil, så det stämmer ju ganska bra med din bil. |
|
Anders S.:Ja, jag har originaldämpare, men jag tycker inte att ljudet stämmer med det för det låter ju även då de trycks ihop. Cartén: Aha.. låter rimligt, men de sade att de kollat allt. Bände o bröt och kollade o provkörde, men länkarmarna var som nya och pendelstagen satt där de skulle. Ringer o kollar med dem en gång till för att vara säker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.