|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Blir ingen passat. Har varit och provkört 2 stycken nu och fick inte någon "vill ha" känsla i någon av dom. Känns inte lika gedigen i sin helhet gentemot motsvarande Bmw. Nä, de får bli en E91 eller F31 i stället. |
|
|
Nej Passat 3C, som kom 2005, kan inte mäta sig med en betydligt dyrare 3-serie, särskilt inte en F31 som kom 2012. Behöver man inte utrymmet och kan svälja kostnaden så är det inget att fundera på... MVH Christofer |
|
|
Sorry om OT men jag är på jakt efter en Polo som andrabil. Någon som vet om Polo VI finns med TSI90 motorn med kamrem och DSG6? |
|
|
Zig: Nej... MVH Christofer |
|
|
Ok, är det DSG6 som inte finns till Polo VI eller är det kamkedja på alla TSI90 motorer till Polo VI? Mvh |
|
|
Ok, är det DSG6 som inte finns till Polo VI eller är det TSI90 motorn med kamrem som inte återinförts i Polon? Mvh Christian |
|
|
Som någon sa tidigare i tråden se till att du har en bra VW-verkstad i närområdet. Vi som har i Västerås har inte begåvats med en verkstad med bra rykte tyvärr.. Bara ett exempel när jag såg en verkstadskille köra in en nyare Passat medans han hade en tänd cigarett i handen och kör in bilen i servicehallen med ciggen hållandes utanför den öppna sidorutan då blir iaf något skeptisk till just den åf. Vidhåller fortfarande att om en V70 och Passat kostade exakt lika mycket så skulle den ena få stora problem med sjunkande försäljning, Har man inte så höga krav så är säkert en Passat en jättefin bil till ett bra pris men allt sammantaget så faller VW bort rätt tidigt i processen för mig iaf, Ska ta och provköra nya Passaten till veckan, den verkar vara en rätt ok bil. |
|
|
Är ju årets bil så rimligtvis borde den hålla en viss kvalité. Skulle V70:in ha någon form av körkänsla skulle de vara en toppenbil. |
|
|
Det jag ser som Passatens riktigt stora nackdelar är: - Usel lackkvalitet. Den är helt enkelt flera nivåer sämre än konkurrenterna. - Ljudisolering på dålig väg - Hållbarhet DSG. VAG får påstå vad som helst, VW Stockholm byter fortfarande DSG lådor på löpande band. Utrymmena är annars bra, bilen är trevlig att köra, många materialval är bra invändigt, totalekonomin är utmärkt. ------- //Lövet |
|
|
Jag körde senaste Passaten för ett par veckor sedan och hade ganska stora förväntningar då den haussats av de flesta tidningar. Trots en lång provkörning så är något som inte klickar med den bilen - fråga mig inte vad. Känns lite som att det är bilvärldens hamburgaretallrik på à la carte menyn. På gott och på ont... |
|
|
Har snart avverkat 14000mil i "min" 2012:a. Har fungerat klanderfritt sånär som på bagageluckelås/sensor som gav upp. DSG6 som körts utan "free wheel" de första 12000milen, nu i slutet har jag aktiverat den igen och skulle aldrig köpt en bil som haft funktionen aktiverad hela tiden. Och varför deaktiveras den inte när man kör/kopplat släp? Riktigt stora påfrestningar på drivlinan i.o.m. rycken. Hade nog inte lagt "egna" pengar på en Passat, för mig har det varit en riktigt bra bil men den bidrar inte med något extra. Rekommenderar den däremot för de som kan tänka sig Toyota men också gillar att köra bil, behöver utrymmena eller kanske har en (väl) begränsad peng att välja bil för. VAG:s diesel går riktigt tyst och fint. Grov asfalt skapar hemsk ljudnivå men i övrigt känns den lika väl isolerad som en 3:a. Köttbulle på fyra hjul (Audi Q3) kommer få ersätta den till hösten då Passaten nu blivit tre år (tjänstebil) och lilltjejen snart fyra så vi slipper barnvagn m.m. =). Mvh Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.