AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.497

335xd F31 - första veckan

85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Hej,

Letade efter mina gamla inlägg, hittade ej, men bytte iaf in min M135 mot en 335d F31 i veckan.

Kort, är fantastiskt nöjd! Motorn låter som sk*t på tomgång men är mycket fin och morrig,tuff på högre varv i omkörning. Sjukt snabb, känns som den är snabbare 90-160km/h än M135, kan vara fel, vet ej. Känns bra iaf.

Har HarmanKardon systemet, mycket nöjd, bra ljud,bättre än M135. Även chassisettningen. Min är en MSport med Adaptive paketet.

Jag har inte Navi, känns dumt att betala 20k för Navi när Google Navi på telefon är lika bra för 0kr, även om den breda Navi skärmen är lite 'cool', fråga om man får 20k för den skärman om 3år?

Hursomhelst, summarum, de som tvekar och undrar, F31 335d, Wow, vilken bil. Ställ frågor om ni undrar över något.

Markus
Jo
212
Jore
Tesla Model 3 -21
Tesla Model 3 -19 (Såld)
F31 318dx -15 (Såld)
E91 320d -11 (Såld)
Grattis till en grym bil! :)

Hur upplever du stabiliteten i högre hastighet om 200+?
Diskuteras om det i en annan tråd men då om E90 modellen. Ägde tidigare en sådan med m-chassi och upplevde den som väldigt stabil.

Har nu en F31 utan m-chassi som inte alls känns lika säker som den förra. Är ungefär som att köra på 16", lite svampigt och lätt på framvagn. Kör med 18" 225/45 RFT.
Hur upplever du din?

En annan sak också, H/K ljudet, vad kör du med för inställningar? Tycker inte jag får till mitt riktigt.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Är övertygad om att osäkerheten du känner i f31 jämfört med e91 kommer av det där j**la elservot. Inte min favvouppdatering. Styrningen i e90/91 var helt perfekt, varför ändra!!
Verdi
8500rpm,
Jaha, som om jag inte saknade min 335d som det var... :-(

Har ju en 330d med PPK och den är ju nästan en 335d vad gäller prestandan men den saknar något ändå. Motorn låter inte riktigt lika bra och karaktären är inte heller riktigt lika rolig.

Intressant ändå att du blir så pass nöjd med 335d efter en M135i. Har gått och funderat på en sån ibland men blir du "fantastiskt nöjd" åt andra hållet så känns det rätt kallt.

jore,
Jag tror det är chassit. Där är väl just i höga hastigheter som man vill ha lite hårdare chassi för att slippa instabilitet. Styrningen kan spela in men jag är nöjd med min. Har variabel sportstyrning och adaptivt chassi och tycker den är stabil. Inte ofta jag kör så fort men det har hänt.

Jag har också H/K men är ingen audio-fantast. Jag kör på standardinställningarna och är mycket nöjd med det. Vet att många vill ha mer bas men jag gillar bättre när det är "neutralt" och det låter klart och tydligt. Lite krispigt sådär.
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Låg längre sträckor i 200+ på autobahn förra året, hur stabilt som helst. Har adaptive M-chassi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.