|
|
|
|---|---|
|
Hej, min 735:a har beslutat sig för att jäklas denna fredagen den 13. När jag (efter att ha försovit mig) kom ut till bilen fick jag inte ens dörrarna först. När jag väl fått upp dörrarna så visade sig det att inga lampor överhuvudtaget lyste. M.a.o stendöd! Nu till frågan, finns det någon huvudsäkring som kan ha gått? Eller är det nåt annat jag skall kolla efter? Snabb hjälp uppskattas då jag måste iväg på ett trettiomils ärende i dag. | |
|
Har du någon ström alls i batteriet? Skulle kollat det först (mätinstrument eller prova med en att koppla en billampa mellan polerna). Sedan tror jag det skall finnas en huvudsäkring, rätt nära batteriet någonstans. Följ pluskabeln så kanske du hittar den? Börja med att kolla batteriet, något kan ha tömt det. ------------------ Always Diesel |
|
|
Jag hade samma problem med min 740 E38. Visade sig att förre ägaren satt i ett på tok för klent batteri. Startkablade igång bilen och bytte batteri. Går numera som en klocka och startar alltid. Lycka till! |
|
| Någon strömförbrukare har väl stått på under natten så batteriet har dragit ur sig. | |
|
Tack för hjälpen allihopa. Jag kablade igång bilen och sedan har det funkat. Mätte upp batteriet men hittade inget fel och generatorn laddar som den skall. Alla strömförbukare var avstängda, allt går via nyckeln. Det enda som jag kan tänka mig är nåt med komfortstängningen. Jag hade takluckan öppen i går kväll, och stängde den då med hjälp av nyckeln och tyckte det tog ovanligt lång tid innan den gick igen. Kan det vara nån motor som hängde sig eller nåt??? Nåja, allt fungerar nu och jag tänker mäta upp eventuella strömtjuvar i helgen. Hittar jag nåt av värde så får ni veta det. |
|
|
Vad skönt att din vagn rullar igen. Batteriet har spänning, men är det ett tillräckligt kraftfullt batteri?? Mitt batteri hade spänning, men inte tillräckligt mycket kraft... Jesper |
|
|
Allt går nog inte via nyckeln tyvärr. Kolla innebelysning, dolda lampor i skuffen, handskfack, kanske i motorrummet. Händer att de förblir tända och drar ut batteriet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.