AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.526

VARNING för bilfirman PSI Performance Salvage Titel bilar bl.a M3 e46

fe
43
feelitbmw
M5 e34 -1992
M5 e39 -2000
VARNING för PSI Performance som säljer massa KROCKADE bilar.
Länk

Länk till olika bilar, före och efter bilder som de har till försäljning just nu:

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
fe
43
feelitbmw
M5 e34 -1992
M5 e39 -2000
Länk

Den här M3 e46 med regnummer EWB 283 har SALVAGE TITEL utfärdad.
Samma sak med bilarna som jag har länkat till ovan.

Första länken är om bilfirman PSI Performance på allabolag.se

Lite råd om vad man ska tänka på när man ska köpa en bil.

1. Alltid Carfax
2. Sök chassi/identifieringsnumret på sökmotor.
3. Om bilen är en Bmw för att ta ett exempel, ring till Bmw verkstad och fråga.
De kan kolla upp historiken.
4. Sök med regnumret på olika forum, tex här på autopower.se
em
906
em3
M3 cab -03
....och nu är det en egen länk, och sökmotor kommer att presentera dessa sidor, för den som är mer intresserad av sin bilaffär......

Jag tycker "Deamon_X" lite får skylla sig själv. Om man vill bedriva en uthållig verksamhet,får man nog välja bättre marknads-sfärer än import från Litauren.....

Det är naturligtvis hårt att ställa ut ett helt företag på detta sätt, men exemplen i kombination med uttalanden, gör det faktiskt ganska legitimt, tycker jag! ( Läs tidigare tråd...).

Vi är alla här användar-ID, och kan uttala oss fritt mellan varandra, det är en styrka, som inte någon kan ta ifrån oss, någonsin, så länge detta forum eller andra, lever....

Jag hyllar igen öppenheten och engagemanget på forumet, TACK, alla som lägger ner tid!!!!

em3

Är det inte liiiite häxjakt nu? Visst "salvage" bilar i varierande skick, men om vi ska vi riktigt ärliga så såg ingen av bilarna ut att vara "bortom räddning". Frågan är väl snarare hur de lagats, enligt konstens alla regler (tex så måste man byta den helt sönderkrokiga "innerbalken" i länk två då den är helt förbrukad) eller bara för "syns skull". Jag gissar på att lagningen ligger nånstans mitti-emellan då bilarna förmodligen köpts/lagats i syfte att göra goda ekonomiska vinster men ändå vara rimligt lagade så att det krävs mer än enkla metoder för att kunna hitta krock-spår...
Att köpa bil av en enskild firma känns inte speciellt tryggt. Om inte säljaren har råd att hosta upp med 50k som minst krävs för insats till aktiekapitalet i ett AB - hur ska denne då kunna ta eventuella reparationer och annat som kan hamna i kölvattnet vid en bilaffär?

Att bilarna han säljer sedan också är gamla hoplappade skrotbilar gör inte saken bättre - det är som att be om strul.

Jag kan, utan att ha haft kontakt med varken säljaren eller någon av bilarna, inte rekommendera någon att handla från PSI Performance just pga. den finansiella otrygghet som bolaget besitter.

Visst fan kan även exempelvis Bilia Group trilskas och krångla ibland, men dom har iallafall muskler och kompetensen som behövs - om den skulle behövas.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Länk
Och med Kanes inlägg kan man egentligen låsa tråden och hoppas att någon eventuell spekulant på någon av hans rishögar före köp googlar PSI Performance och läser vad som dyker upp.

Folk som den här Robin Borg borde få näringsförbud.
em
906
em3
M3 cab -03
....och Dawwe, du har ju rätt, i princip....Men folk köper inte bilar efter princip, utan efter förnuft och undersökning, så långt det är möjligt. Alla vet att du är en SUPEREXPERT på bilar och allt om deras funktioner, men de flesta är inte i närheten av din superkunskap.

Så då tror jag att du kanske kan förstå, att den förnuftiga vägen för de flesta, är att helt enkelt hoppa en högst osäker bil, och gå på mer säkra kort ( även om det lurar faror även där, se tidigare inlägg från míg, det handlar om att dessa "super-bilar" kanske inte helt går att kartlägga, oavsett historia...)

em3
Em3: Nej ingen superexpert alls, bara en rimligt resonerande "bonne" :). Jag skulle vilja säg att "Svensson" köper bil efter pris, lägsta pris, i hopp om att göra det där superklippet. Superklippen finns, men sällan hos bil-firmor utan oftast hos privatpersoner vilka har ingen koll på vad de säljer, egentligen. Personligen skulle jag hoppa över både Mitsun o VW som det länkas till. Jänkaren däremot ser ut att ha klarat sig utan större strukturella skador, om man bortser från att rambenen förmodligen böjts "sista biten innan stötfångarbalken", men det är relativt enkelt att byta "halva rambenet" då den delen brukar finnas som reservdel från tillverkaren (nr 8 i länken, förvisso E39 men ändå...) Länk
Sen att man inte skall gynna Herr Borg är en annan historia. En annan sak att komma ihåg är att som ägare av gamla "prestanda bilar" (10 år eller äldre) så bör man räkna med att de har fått vara med om nån tråkighet i stil med skrapning/buckla/växlingsmiss/misshandel eller något annat spännande, men det finns givetvis undantag, jag vill dock påstå att det är mer regel än undantag att bilarna utsatts för minst en händelse av de jag nämnt, speciellt om det är en prestanda bil vilken är över 10 år gammal.
em
906
em3
M3 cab -03
Dawwe...blygsam...känns som en ny kostym :) Men inget bråk om det :)

Vi ligger i forumet M bilar mm.....så Svensson snacket är kanske lite ute. Hela tråden började med en M e46, tror jag. Men de senaste exemplen var VW och annat, kanske.

Sedan bygger ditt inlägg på min erfarenhet/ide, om att prestanda-bilar kan vara en chansning, hur bra historia som än beskrivs. Där är vi helt överens, en "välservad, lite körd" M bil, kan ha helt utslitna vevlager, t.ex. ...mm...

Att klä dig själv i "bonna-kläder", är väl att vara mer än blygsam...du har deklarerat djupa kunskaper i bilarnas värld förut på på forumet. Stå upp för att du är en auktoritet som dom flesta borde lyssna på mer!! Det gynnar alla oss andra, i vår strävan att lära oss mer! Jag/vi vill få bra tips från en expert!!!!

em3

Mahhbechh: Det är ju ett aktiebolag där delägaren är från Litauen Länk

Länk

Länk

Länk

Beskrivning av affärsiden i Sverige: (Måste översättas) Länk

Murpz... Hoppsan, jag kollade inte så långt.
he
9
henkae
bmw m5 e61 2007
bmw 520d f11 2012
hej på er kära autopoware

skulle bara varna att att lurendrejaren robin borg har försökt att börja på ny kula och bytt namn på sin firma till auto edition sverige ab så folk inte missar det och blir lurade.

Länk

Länk

mvh henke
Alltid lika trevligt med avslöjande läsning, tack för det!
fe
43
feelitbmw
M5 e34 -1992
M5 e39 -2000
Tusen tack henkae 👍
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.