|
|
|
|---|---|
|
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag har en bmw 325 xi E92 -08 coupe. Tänkte köpa nya fälgar och undrar om någon vet om bmw's modell 403 i storlek 19" passar? Den är väl eg gjord för att sitta på nyare modell typ F31? Framfälgen är 8" och har ET 36 Bakfälgen är 8,5" och har ET 47 Mina fälgar som sitter på nu heter stjärneker 189 och är 18" Framfälgen är 8" 225/40 och har ET 34 Bakfälgen är 8,5" 255/35 och har ET 37 Gärna förslag på däckdimension. Någon som vet så är jag mkt tacksam :) | |
|
Kommer funka, dock kommer bakhjulen se insjunkna ut. Du kan köra 12mm spacerbak , men se till att den är "hub centric" från erkänt märke, t.ex H&R. Fram kommer hjulen sjunka in 2mm, vilket jag tycker är försumbart. Bak däremot är det 10mm, eftersom du har en X-Drive så är din hub centreringsaxel 12mm istället för 10mm som alla RWD, det gör att du måste köra minst 12mm spacer för att kunna få på den över axeln, annars får du fila ner befintlig axel 2mm. Hoppas du förstod vad jag menade :D |
|
|
Jag tror det:P Inom vilka ET-mått måste jag hålla mig för att slippa montera spacers? Eller du menar att det funkar med så högt ET fast det kommer att se konstigt ut med fälgarna så långt in? |
|
|
Jag brukar nyttja denna sida Länk för att jämföra fälgar och ET. Ha koll på aktuella mått så kan man lätt prova olika. Lite koll på avstånd till fjäderben och skärmkanter så får man en bra bild av vad som funkar och hur det kommer se ut. Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. |
|
|
Thanx:) 19" borde väl inte vara några problem fastän bilen är fabrikssänkt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.