|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har fått problem med min e61:a 530d automat. Har haft skakningar i bilen på tomgång. Dessa är i grövsta laget då jag känner av detta i stolen, pedaler ratt mm. Dessa försvinner direkt när bilen börjar rulla och uppkommer igen när man når ca 80kmh och uppåt. Har utläst felkoder och åtgärdat samtliga. Detta är gjort på bilen under perioden bilen har skakat som en finlandsfärja. Bytt samtliga glödstift (felkod) Bytt glödstifts relä. Bytt partikelfelter (felkod) Bytt alla termostater agr osv. Bytt motorkuddar. Bytt dämpning på avgas samt växellådsupphängning. Bytt olja samt turbin i växellådan. Samt satt igen swirl flaps. Har inte märkt någon skillnad efter alla åtgärder. Är nu trött på skakningarna och vill nu få bort dom en gång för alla. Igår upptäckte jag att jag har pulserande vatten slang på höger sida om motorn. Vet ej om detta är normalt eller inte. Upptäcktes när jag leta efter vakuum läckage men hitta inget. slangarna är intakta. Någon som har något förslag vad jag ska kolla efter? Kan det vara något med remskiva multirem eller liknande som framkallar skakningar i hela bilen under färd och vid tomgång? Tack på förhand /Oskar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.