|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Hallå BMW-fantaster! Imorgon bär det iväg, för att hämta min nya M5 F10! Är ju inga problem nu, men till vintern vill jag ha vinterdäck att lägga på! Här kommer 2 frågor om detta: 1. Har hört att det krävs 19 tum för att få på däcket över bromsoken på en M5F10! Stämmer det? eller går det att lyfta på 18 tumshjul? 2. Kollat lite efter däck på Blocket och hittat vintersulor som suttit på X5:or, 255/50/19, som ser riktigt fina ut! Skulle dom funka på min nya? eller blir dom helt enkelt för "stora" att få in i hjulhuset? HA DET! modolasse |
|
Hej Lasse! 255/50R19 fungerar inte på F10. Rullomkretsen blir fel gentemot originaldimensionen. Det skiljer över 5% i rullomkrets och där går även gränsen för vad som är lagligt. Som originaldimensioner använde jag nedan två alternativ: 265/40R19 fram och 295/35R19 bak 265/40R20 fram och 295/30R20 bak Mvh Mathias |
|
| Inte för jag kan svara på frågan men grattis till en grym bil! Hämtade själv ut min f10 m5 i fredags, fantastiskt nöjd hittills :) | |
|
Hej Lasse Grattis till en grym bil. Vilken blev det? Någon som legat ute på annons? Spec? Mvh Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.