AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.311

Säkringar 33 & 37 går på min e36

Jag har en bil som har stått i 1 år. Inför besiktningen skulle jag bara koppla in angeleyes som parkeringsljus och gå igenom övriga lampor vilket är ungefär där jag slutade för 1 år sedan (topplocket sprack, därav stilleståndet). Jag fixade så att höger bakljus fungerade igen efter glapp i lamphållaren. Morgonen efter så skulle det slutföras och besiktas.
PROBLEM! Säkring 33 och 37 går hela tiden, notera att jag ännu inte kopplat in något parkeringsljus.

Efter mycket googlande och felsökande står jag utan lösning.

Jag har tagit loss alla lampkontaktstycken och har fortfarande kortslutning.

Jag har gått igenom hela stammen från baksäte och bakåt. Allt helt och som nytt, även den biten som brukar skavas sönder mellan bagagelucka och bagage.

Jag har gått igenom hela stammen framåt från säkringslådan (ja öppnat allt tejp och kollat varenda kabel)

Jag har kollat kablarna från strömställaren till park och hel/halvljus och även bytt den då det var en spricka invändigt.

Jag har demonterat handsfacket och gått igenom de synliga kablarna där.

Med en multimeter har jag mätt fram att säkring 33 har konstant kortslutning och säkring 37 har endast kortslutning när strömställaren står i läge för parkeringsljus.

Har ni några idéer eller måste jag riva vidare tills jag gått igenom allt.

Nu 3 år senare så står jag med exakt samma problem!
Kom du fram till vad det var?:)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Marcus, har du kollat kabelstammen till bakluckan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.