|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har precis skaffat en 328 e46 -00. Jag har dock fått ett stort?! bekymmer nu. Jag köpte bilen för två veckor sedan, det enda felet jag har upptäckt är att termostaten var kass (var öppen hela tiden). Så idag gav jag mig på att byta termostaten, det gick hur smidigt som helst. MEN när jag i princip var färdig med luftningen så blinkade oljetryckslampan till på tomgång?! Detta har aldrig hänt tidigare. Lampan släcktes när man varvade upp minsta lilla, men stängde av och kontrollerade oljenivån. Det visade sig att det var lite för mycket olja (var ju inte för lite iaf). Jag tog en tur med bilen och gick hur bra som helst men när jag kom hem igen och stod på tomgång så blinkade lampan till igen. Jag öppnade då upp till oljefiltret för att se hur oljan och filtret såg ut. Upptäckte dock att det inte var alls mycket olja i "filterbehållaren", det fanns lite kvar i botten, filtret var ju oljigt såklart, men all olja hade runnit undan från behållaren. Min erfarenhet från, visserligen e36 328 är att den nästan ska vara halvfull iaf, kanske är annan konstruktion på e46? Lite bilder för att beskriva. Oljesticka: Länk Oljefilterbehållare: Länk Bilen är servad på Autoexperten i sept 2014 av förra ägaren. Vad fasen ska jag göra? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.