AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.674

Bmw 530d dog under färd ?

Hej alla!
Har fått ett halv-kul problem på nacken :-/ .. Körde min 2002a 530d igår, har ca 50km/ h. Plötsligt blir bilen helt orkeslös, o dör ?? Startar ej efter detta.

Har fått felkoder: p09f6 och p1260. Har googlat dessa, och hittar lite info, men saken är den att till skillnad från det ja hittat, får min fram bränslet, med andra ord, pumparna surrar fint osv. Dock ser jag när jag kikar på ledningarna, både diesel OCH luft..? Kan tilläggas att han stod på reserven när problemet kom.

Numera ca 20 liter i tanken , ändå ser man när jag har tändn.läge 2 att bränsle, men oxå luft då, kommer fram i ledningen. Kan han helt enkelt gått soppatorsk, o sen fått in luft?? Hur ? Tycker det hade räckt med 20 liter, men jag kanske är ute o seglar? :-)

Har en liten tanke kring nån kamaxel / vevaxel givare, som jag sett på nåra trådar när jag googlat felkoderna..hmm.
Tacksam för svar !

Mvh chris
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Kolla din bränslepump i tanken.Har du den tagit lite längre tid att starta sista tiden?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Sugstrålepumpen som sitter i vänstra tankhalvan och matar högra dito (där den "riktiga" pumpen sitter) är "en klassiker".

Prova att tanka fullt - om det då fungerar har du troligen identifierat felet...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Tanken består av två stycken halvor med en pump i varje den ena pumpen flyttar över till den halvan där det sedan pumpas fram till motorn. Bort med baksätet så kommer du åt att komma in i tankhalvorna.
Hej!
Tack för era råd. :-) ! Ska kika detta imorgon. Svar JA, har vart segstartad typ 2 dgr innan. Men återkommer med hur det gått :-) .
Tack återigen !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.