|
|
|
|---|---|
| Hej ! nu är det så att jag lyckade köra av min multirem efter en liten tur. så nu undrara jag är det något speciellt jag måste tänka på vid byte utav denna ? är det ett svårt jobb att byta eller relativt enkelt ? mvh simon | |
|
Lite meckigt är det men jag kan inte minnas att det är nåt speciellt man måste tänka på. Se till att få koll på hur den ska dras bara (googla om du inte vet), den går rätt snirkligt om man säger så :) Ett tips: Kolla så att servopumpens fäste inte gått av och det är därför remmen gett sig, rätt vanligt att fästet ger sig och remmen börjar gå snett. På min var det så. |
|
|
Precis! På min med, jag monterade tillbaks remmen två gånger innan jag fattade att det var servopumpend fästen som gett sig. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| ok ska kola på det . va som hände med min va att den började skrika från remmarna detta efter att jag haft urladdat batteri sen så smatrade det till och så gick den av . | |
| Hejsaan igen ! de vissade sig vaar det felet som i sa : servopupen va helt sne och logg mot ena spännhjulet . så nu blir det ny servopump =) eller om det fins någon i göteborg som kan svetsa vore det gött =) | |
| Se där! Försök att få den svetsad om det går, en ny pump är inte billig. | |
| Lustigt att detta dyker upp. Hade min inne hos en mekarkille i höstas med exakt detta strul. På min hade ena bulten (sitter med 3, tror jag) vibrerat loss och ramlat ur. Pumpen satt på sniskan och det väsnades från remmen. Hade även en spricka i ena fästet på pumpen men inte så alvarligt att det behövde åtgärdas. I med en ny bult, ny multirem och nu är det tyst. | |
|
Jag köpte en pump på skroten, gick på 5-600 har jag för mig. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.