AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.461

ESS flash till n54 335i, Hjälp

se
42
senerunal
Bmw 330d XDRIVE
Hej.
Köpte idag ESS E-flash från blocket, killen menar att den var helt oanvänd.
Skulle koppla till bilen och plocka bilens original mapp, har den på tändning 2. Allt godkänns förutom Veryfying license delen, och får en röd text på nästa sida som står:

Current vehicle identification is not valid!!! This could be a result of an unsuccessfull programming attempt or an attempt to connect to an unknown vehicle!

Nån som har erfarenheter?
trycker jag nästa ändå så kommer jag inte fram till den sidan jag borde komma. Alltså där man kopierar orginalmappen till datorn.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Hej, jag har kört med ESS på min bil tidigare. Låter spontant som att den du köpt redan är använd. Dessa skall ju inte gå att sälja vidare.

Köpte du en box eller är det bara en kabel som kopplas till datorn och ett USB minne? (Vet att båda varianterna finns).

/DJ
se
42
senerunal
Bmw 330d XDRIVE
Ena änden är USB och andra änden kopplas till obd uttaget.
Samt en usb minne för o installera E-flash.

Måste man ha bilens batteri på laddning? Har nytt batteri så borde inte behöva det?
Konstigt att den inte godkänner VIN numret.

Mvh
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Ok, det är samma variant som jag har.

ESS tuning brukar ha en bra support kring sådana här frågor men inte på helgen och jag är lite skeptisk till hur hjälpsamma de är med en andrahandsköpare. Tror som sagt inte att den är oanvänd som säljaren sa.

Jag har flashat många gånger och aldrig haft laddare ansluten.

/DJ
se
42
senerunal
Bmw 330d XDRIVE
Jävligt skumt.
Tack ändå för hjälpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.