AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
354

årsmodell

sebbe
Hejsan gott BMW-folk.Jag hafe tidigare ett inlägg om årsmodellen på mitt M3 coupe SMG.I mitt köpekontrakt står det att det är en 1998.Kollade i Reg.beviset från Vägverket, och där står det inte vad det är för årsmodell.Min bil har chassi-nummer WBSBG91000EW39692.
I mitt tyska brief står det att bilen är tillverkat 10.10 97.Sen står det 27.10 97.Betyder det att bilen är uttagen 27:e.Vore tacksam för ett svar.Men eftersom det står i köpekontraktet att det är en 98, så hoppas jag att det stämmer.En 98 e ju alltid bättre än en 97.Jag menar då att bilen är 1 år yngre.
En annan fråga jag har gäller trimning.Har satt ditt en insats KN-filter,men jag vill ha mer pulver.Kanske chiptrimmning hos KÖHLER.Har nån chippat sim M3:a hos honom.Hur många hk får man?,och vad kostar det i så fall?Vore tacksam för svar,synpunkter och råd.
MVH:M3-älskare
Eftersom Sverige hade lite egna regler för årsmodeller så ska din bil räknas som en -98, även om den är tillverkad och såld i oktober -97. Jag tror att vi här i Sverige avstämde årsmodellen på bilen mot modellens årsmodell (om du förstår vad jag menar), men det är jag långt ifrån säker på... I Tyskland är din bil en "-10/97".

/Erik
M3_BMW
Din bil är nog en 98:a. Söker på en sida jag har och
ser att produktionsdatan på din bil är:1997/09.

Vad är livet värdt utan en BMW.
M3_BMW
sebbe: Har mailat dej.

Vad är livet värdt utan en BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.