|
|
|
|---|---|
sebbe |
Hejsan gott BMW-folk.Jag hafe tidigare ett inlägg om årsmodellen på mitt M3 coupe SMG.I mitt köpekontrakt står det att det är en 1998.Kollade i Reg.beviset från Vägverket, och där står det inte vad det är för årsmodell.Min bil har chassi-nummer WBSBG91000EW39692. I mitt tyska brief står det att bilen är tillverkat 10.10 97.Sen står det 27.10 97.Betyder det att bilen är uttagen 27:e.Vore tacksam för ett svar.Men eftersom det står i köpekontraktet att det är en 98, så hoppas jag att det stämmer.En 98 e ju alltid bättre än en 97.Jag menar då att bilen är 1 år yngre. En annan fråga jag har gäller trimning.Har satt ditt en insats KN-filter,men jag vill ha mer pulver.Kanske chiptrimmning hos KÖHLER.Har nån chippat sim M3:a hos honom.Hur många hk får man?,och vad kostar det i så fall?Vore tacksam för svar,synpunkter och råd. MVH:M3-älskare |
|
Eftersom Sverige hade lite egna regler för årsmodeller så ska din bil räknas som en -98, även om den är tillverkad och såld i oktober -97. Jag tror att vi här i Sverige avstämde årsmodellen på bilen mot modellens årsmodell (om du förstår vad jag menar), men det är jag långt ifrån säker på... I Tyskland är din bil en "-10/97". /Erik |
|
M3_BMW |
Din bil är nog en 98:a. Söker på en sida jag har och ser att produktionsdatan på din bil är:1997/09. Vad är livet värdt utan en BMW. |
M3_BMW |
sebbe: Har mailat dej. Vad är livet värdt utan en BMW. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.