AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.308

Vågar man köpa 545i E 60idag?

ha
97
hampuz25
528i -98
540iAM - 00
Har nyligen sålt min 540iA som jag haft i 4år.
Fantastisk bil och körglädje, dock dras väl betyget ner något utifrån alla verkstadsbesök.
Kylare, generator, bränslepump m m m m.

Hursom, kör i nuläget omkring i frugans Toyota men börjar redan längta tillbaka till BMW.

545i är heller knappast en prob
ha
97
hampuz25
528i -98
540iAM - 00
Har nyligen sålt min 540iA som jag haft i 4år.
Fantastisk bil och körglädje, dock dras väl betyget ner något utifrån alla verkstadsbesök.
Kylare, generator, bränslepump m m m m.

Hursom, kör i nuläget omkring i frugans Toyota men börjar redan längta tillbaka till BMW.

545i är heller knappast en problemfri bil med div kostsamma reparationer som läckage vattenrör eller Valvetronic.
De bilarna har ju nu kommit upp i åren, kan man förvänta sig att div barnsjukdomar/typfel nu är åtgärdade eller är risken större än någonsin för div bekymmer nu när 10-11 år passerat?
Köp en 540i/550i i stället så slipper du problem med motorn. Väljer du en sedan slipper du Touringproblemen med:).

Vill du verkligen ha en 545i kan du ju åtgärda vattenrören det första du gör i samband med köpet. Finns ju billigare lösningar från USA.

Mvh Stephan
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Är det verkligen så mycket problem med 45-motorn?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad kostar det att fixa kylvattenrören preventivt på verkstad?

-------
//Lövet
ha
97
hampuz25
528i -98
540iAM - 00
Vad är symtomen för ett läckande kylvattenrör?
Överhettning?

Och för Valvetronic problemet?
ha
97
hampuz25
528i -98
540iAM - 00
Tacksam för fler synpunkter!
Har vi inte många tidigare /aktuella ägare till 545i här?
Jo
64
Jojonaas
E61 530d -08
Jag sålde min 545a sedan för två månader sedan. Vad är grejen med att tro att vattenröret är så dåligt? Jag ägde min i drygt ett år, 12000 mil på nacken men inte köper man en sådan bil med 25+ på mätaren?

Vad jag upplevde så var det mest på amerikanska forum det problemet cirkulerade. Har man dessutom inte tummen mitt i näven så ser jag inte det som ett stort problem.

Jag hade inga problem med den what so ever, gick som ett skott och var kanon. Komfortstolar, automat, ventilerade stolar. Helt perfekt bil. Om man bortser från bränsleförbrukningen ;)

Nu har det istället blivit diesel, lättare att motivera hehe..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.