AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
6.687

Beställa 435i Coupé

Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Jag håller på nu och förhandlar med återförsäljare om slutpris på en konfiguration. Men det är märkligt att en del säljare inte svarar. Jag har mailat min konfiguration till 14 (!) st, och fått svar från 5. Resten svarar inte, varför inte då? Ser de direkt på min adress att jag bor för långt bort, eller hur resonerar de egentligen? Vill de ha personliga besök för att ta en offertförfrågan på allvar?
Vad tycks förresten om min konfiguration?

www.bmw.se/myconfig/z5x6h2z9

Tror länken ska fungera, fick inte till en bra lista att lägga till här.

SV
46
SVBL
Mini Clubman 2016
Mazda MX-5 Sport ND
Kul!
Mycket snygg, jag hade valt samma exteriör och interiör. Dessutom hade jag kompletterat med 19" M442 och Head-up display. :-)

Väldigt konstigt beteende från vissa ÅF:ar, nämn gärna vilka du inte fått svar ifrån se vet vi vilka vi ska undvika i framtiden. :-)
I mina ögon står t.ex. inte Bavaria Solna högt i kurs...

Lycka till!
/S
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bra spec, håller med om SVBL angående M442 19" och även Head-up är trevlig, men om jag fått välja hade jag valt LED-ljus före Head-upen.

Verkar vara lika dåligt på svarsfronten nu som 2004 när jag gjorde min första offertrunda på nätet. Jag kan tips om Bilia i Nacka och specifik Olle där.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Håller med acey om Olle, jag jobbade tillsammans med honom när jag jobbade på BMW i Solna 2001-2005 :) Mycket duktig säljare.

/Masten
Inte vänta in 440i?
Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Nja,det finns väl ingen som kan ge besked om när den dyker upp, kanske iom juli-produktinen, kanske först nästa år.
Här är uppdateringarna för sommar 2015:

Länk

Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Tack för det!

Läser att det inte påverkar i någon större omfattning vad gäller min beställning. Det är ju inte 335 -> 340 i denna uppdatering om jag såg rätt.

Jag har f.ö. lyckats plåga ner priset till 550', vet faktiskt inte om det är en framgång eller inte..
Hur många procent har du fått ner den totalt?

Edit: Hur kommer du finansiera den? Ett förmånligt lån kan man ibland tjäna mer på än att pruta ner ytterligare på bilen.

Edit2: Hittade specen i första inlägget. 12.7 % i rabatt, skulle vilja påstå att det är riktigt bra.
Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Faktiskt 12,8% då jag lagt till velourmattor också.

www.bmw.se/myconfig/h6j1l9k6

Men ju mer desto bättre!

Apropå finansiering, jag tar ett vanligt banklån. BMW:s finanslösningar är aldrig bättre än vad jag kan få på banken.
Nu vet jag inte vad du får från banken, men vid nybilsköp har jag erbjudits 3.45% effektiv från BMW, helt oförhandlat, banken kan troligtvis ge lägre än så.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Kollade igenom din utrustning, ett tips ta eluppvärmd ratt. Så värt det, har det inte idag men beställt det med min nya, min kollega har det så jag vet hur skönt det är.
Adaptivt kurvljus fungerar mycket bra med om du har möjlighet till det.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Vart fick du 12.8% rabatt erbjudande?
Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Nu är det 13%! Spännande det här, undras vem som ger sig först? Kanske får jag in en tredje spelare i matchen.
Ska tilläggas att jag från början hade 10% då jag är med i Företagarna, som förhandlat fram 10% rakt av på nya bilar. (och även 6000kr i rabatt på nya BMW MC!)
fa
104
falkn
116iM 5d -15
Jag hade definitivt valt 19" fälgar istället. 442M i bicolour är trevliga till en svart bil.
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

M403 19" tycker jag passar ändå bättre. Lite mindre insyn genom fälgen.
Hade väntat på faceliften och 440i alt beställt 340i facelift nu.
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Facelift på 4 serien är nog inte troligt då första modellår är 2015.
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Jag menar GC modellår 2015. Coupen är modellår 2014 om jag inte minns fel.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Kan instämma med tidigare talare om Adaptivt kurvljus i kombination med helljusassistent! Helt suveränt och ett riktigt trolleritrick mörka vinterdagar.
Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Sådärja, 435:an beställd. Kommer i augusti, med diverse saker som uppdateras iom juli-produktionen. 13,15% rabatt blev det till slut. På BMW i Skövde, Gbg var med bra länge men föll på målsnöret. Likaså Trollhättan och Linköping, Västerås och Örebro gav sig rätt tidigt. De som jag aldrig fick svar från var Karlstad, Lund, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Norrköping och Varberg. Kan förresten tillägga att Trollhättan inte svarat om jag inte gav dem en chans till genom att påminna dem.
Jag har alltså mailat ut förfrågningar genom BMW:s egna hemsidor där man ska kunna göra detta. Ändå har de inte svarat. Otroligt svagt. Man undrar ju varför.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.