|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Ny här, så detta är mitt första inlägg. Jag har en E46 Touring -04 med stor skärm (navi) med backkamera och massa andra funktioner som typ DVD, TV och annat skit. Grejen är att min backkamera fungerar hur bra som helst, IFALL jag har handbromsen uppe, och jag tror att det gäller samma sak med DVD och TV. När handbromsen är nere blir skärmen svart med en text - Caution:Video disable While driving for safety. Som ni nog förstår så vill jag kunna backa UTAN handbromsen i och kunna kolla i skärmen, samt att bruden eller vänner kan kolla på TV eller DVD medans jag kör. Någon som har haft samma problem och sedan hittat en lösning, eller någon annan kunnig som kanske hade kunnat hjälpa mig? Tacksam för all hjälp. Hajdo! Snygg kille, snygg bil, va mer behövs... | |
| Du kan koda bort spärren med t.ex. BMW Scanner. | |
|
Det där är ingen original BMW stereo/navi och skärm, eller hur? Låter mera som någon av de som importeras från Kina med alla funktionerna inbyggt osv, t.ex Hualingan osv. Isf är videosignalen från backkamera osv felkopplad, den skall inte in på AUX eller nåt liknande, utan på speciell ingång för just backkamera. Bilden länkas in när backen läggs i, signal tas från backlampan, handbromsen skall givetvis inte påverka detta. Däremot tar man in signal från dragen handbroms just för att disabla TV-video osv under färd, med bromsen dragen, åtgärdas enkelt genom att inte koppla in kabeln till handbromslampan osv. På original tar man inte in denna signal utan speedsignal från ena hjulgivaren, det är detta system man måste koda bort osv. Att man inte har en skärm i förarens synfält igång med TV, video/DVD under färd är ju rätt självklart, hoppas man slipper möta dylika trafikanter... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.