AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
21.421

Prisvärd, säker och någorlunda rymlig pendlarbil?

Sida 5 av 5
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Själv köpte jag en V40 CC summum D3 automat förra helgen. Gillar designen och utrusningen. Motorn är ljusår ifrån Audis 3.0 tdi, men den duger. Drar runt 0,6 vid lugn körning.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Jag köpte en V70 Classic från år 2000, skattad/bes för 3500 kr. Blir nog inte så mycket mer prisvärt än så.
Verdi
Kristoffer_L,
Nej, det blev svårt att motivera en E-klass eller 5-serie när de blev, minst, 100 tusen dyrare. Jag har försökt men det är svårt. Visst kan man kompromissa och välja en bil utan navi, dieselvärmare, stolsminne, keyless osv för att få ner kostnaden på en F11 men nu blev det så här. Hade nog haft mer betalningsvilja om inte både W212 och F11 sjungit på sista versen. Ska bli spännande att se vad som finns om 3 år. :)

Marin,
Kul! Jag gillar V40 också. Tyckte den var otroligt bekväm med tanke på storleken. Är nog ett bra köp.

Snajdaren,
Ja det är ju billigt. Otroligt billigt. Men jag är inte road av att meka så jag håller mig borta från gamla bilar. :-)
Även om XC70 blir ersatt snart så håller Volvos värde bra, även flera år efter att modellen ersatts. Om du skulle vilja sälja din XC70 om ett par år så går det fort...
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag letade ny bil med bästa kompromissen vad gäller pris, ljudnivå, komfort, säkerhet och lastmöjligheter. Övriga krav var adaptiv farthållare och vettigt ljud i stereon utan att behöva lägga till en förmögenhet.
Jag provkörde en ny 5-seriekombi och den var väl trevlig men efter att ha fyllt på utrustning enligt mina krav så hamnade den ca 150" över motsvarande V70.
Så det blev en V70 T4 Momentum. Inte världens körglädje men det behövs inte när den mest ska äta mil på långresor.
Bensinaren är riktigt trevlig och verkar rätt snål, saknar inte kraft heller med sina 300Nm.
Fick dock köpa utan provkörning av rätt drivlina då handlarna nästan enbart har dieslar som demobilar, förståeligt då 9 av 10 väljer diesel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.