|
|
|
|---|---|
| Hej hur kollar man tempraturen på bmw e60 2004? Svårt | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vilken temperatur? Uteluftstemperaturen, insugningsluftstemperaturen, motoroljatemperaturen, växelådsoljatemperaturen, slutväxeloljatemperaturen, styrservooljatemperaturen, avgastemperaturen, katalsaytortemperaturen, styrboxstemperaturen, kupetemperaturen, den kylda AC-luften, batteritemperaturen? :-) Om det är kylarvattentemperaturen så finns det ett par tips i denna tråd Länk Tyvärr så gav användaren "bmw330xd" aldrig någon feedback på hur han gjorde det, bara att han fick fram det - vilket inte är så användbart om man själv vill göra det. Själv så tar jag ut informationen via en Blueotooth OBD adapter och Torque-appen i en Android smartphone. Här kan du tex se en 2-timmars loggning av kylarvattentemperaturen från min bil (mestadels motorväg, motortrafikled och lite 90, 70 och någon 50) Länk |
| Motorolja vill jag veta | |
Du borde ha en M54-motor och den har mig veterligen ingen sensor för detta. Den har ju tex en "vanlig" oljenivågivare i tråget och en "vanlig" oljesticka (vilket du ska vara lycklig för enligt min egen uppfattning). Nyare motorer fick ju en mer avancerad givare i oljetråget och man plockade också bort oljestickan. Denna givare mäter inte bara nivån utan av "kvaliteten" och temperaturen på oljan (används för utvärdering i CBS - Condition Based Service). |
| Länk | |
Missade ju jag helt, finns ju precis som olve pekar ut ett sensoruttag i oljefilterhuset (se detalj #13) Länk @olve : Har alla modeller denna sensor inkopplad? Och hur får man upp den på instrumentklustret? |
| Slangen" Inget jag har köpt eller provat själv. Såg bara att det fanns att köpa , | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.