|
|
|
|---|---|
|
Hejsan hittade ingen annan tråd som liknade mina fel. har en 535d -08 som bakluckan beter sig konstigt på. sett att många har problem med kabelbrott osv. Min funkar att öppna med knapp i bilen eller nyckel, men när jag vill stänga den så funkar inte knappen i luckan men knappen på nyckeln funkar, så min första tanke var att knappen va paj. men sen fick jag upp felmeddelande om att dimljus, backljus, bromsljus osv va dött???? då testa jag igen att öppna när jag stog utanför och såg att ca. halvvägs upp slockna regbelysning, positionsljus, KNAPPEN för öppna/stänga osv. då tänkte jag glapp i kablar eller dylikt? men om jag stänger luckan litegrann för hand så börjar knappen och lysa och allt funkar som de ska. vad tusan kan vara felet? jordkabel som glappar, pluskabel? Mvh förbryllad pojke | |
| Låter som kabelbrott i alla fall. | |
|
Garanterat kabel som är hel utanpå men av inuti. Ändarna går ihop när du sänker luckan lite. Kolla var kablarna gör en knäck som rör sig när luckan höjs/sänks. Troligen i gångjärnet, sitter i en svart plåtkanal bredvid gångjärnet. Finns ett antal trådar om detta vanliga fel här på forumet. Mvh Pelle |
|
|
Lite tillägg. Du skrev att nyckeln funkar men inte knappen. Det beror på att motorn som styr luckan inte sitter i luckan, så den går med nyckel för den får ström inifrån bilen. Knappen på luckan skall släppa fram samma ström men kabeln dit är kass. Mvh Pelle |
|
| Okey, tack för svaren. någon som vet hur mkt meck de är att byta kablar/skarva den skadade kabeln ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.