|
|
|
|---|---|
|
Har plockat upp en styrväxel/snäcka från en e39 540 som hade servotronic orginalmonterad. Tanken var/är att stoppa i detta i min bil för att få funktionen. Nu kollar jag på serienumren på de olika styrväxlarna och får det till att det inte är där det skiljer? På snäckan med servotronic sitter det ett styrdon/solenoid monterad (med en sladd o en vit kontakt). Vet också att själva elektroniken styrs från grundmodulen i handskfacket (till skilnad från M5:an där servotronic styrs av DME'n). Nu till frågorna: 1/ Kan jag montera bort styrdonet/solenoiden från snäckan jag skaffat och enbart sätta dit den på min styrväxel som sitter på bilen? Skulle det vara så så sparde man ju enormt med arbete då styrsnäckan inte direkt sitter lättåtkomlig. 2/ Skiljer grundmodulen i "servotronic-bilar" något från den som sitter i min bil? Tanken var att min grundmodul kanske hade den funktionen i sig men att den var "sovande / avaktiverad" vid programmeringen på fabriken? Kollar i databasen på realoem och ser bara en modell av "Basic module 3". Har även sett när jag kopplat upp mig med "bmw scanner" till bilen att det finns ett val att bocka i som heter just servotronic. Men det kanske inte är så enkelt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.