|
|
|
|---|---|
|
Hallå i stugan. Tänkte kolla en vända med beemerproffsen! Jag har fått ett sådär halvstörigt missljud när jag gör snabba svängar och precis när man kommer iväg vid acceleration, ibland även vid gupp. Precis som att någonting vore löst. Det låter exakt som en pet-flaska som åker runt i bilen (det är inte det). Det låter som att ljudet klart och tydligt kommer underifrån, precis vid mittkonsollen. Man får fram ljudet bäst när man sick-sackar lite. Man behöver inte gasa för att få fram det. Det började kort efter att jag gjorde en hjulinställning. Bad denna verkstad kolla lite snabbt idag, men det var inget de såg på rak arm. (de var väldigt stressade). En av dessa herrar misstänkte en kass länkarm. Är det vanligt på dessa? Något som jag kan tillägga är att jag har har lite skakningar i ratten vid hårda inbromsningar. Har haft det ett tag, även innan detta uppkom och har antagit att nån skiva är lite skev. Jag vet att man inte bör åka omkring med skeva skivor, men latheten är ju skrämmande ibland :/. Kanske är det till och med min lathet som har straffat sig och vibrationerna har varit en bidragande faktor till detta problem? Eller så är inte skivorna skeva, utan det är detta okända helvetesproblem som gör utgör dessa skakningar också? Nåväl, vad tror ni? Ska hissa bilen snarast. Är det något speciellt man bör kolla efter? Ha det fint! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.