|
|
|
|---|---|
|
Någon mer som råkat ut för lacksläpp på nyare BMW? Har min 120 inlämnad nu för garantifix, lacksläpp på bakluckan. | |
| Hade bilen inne för en felsökning om kamkedja, när jag hämtade ut den hade dem även hittat en "bubbla" i lacken på bagageluckan efter en tvätt idag så hittade jag en bubbla till ca 2cm ifrån den BMW hittade. Ska iaf in 10 Augusti för omlackering. Garantiärende tråkigt på en 2 år gammal bil | |
| Verkar som man får hålla utkik även om det säkert är väldigt ovanligt. Vad har ni för färg på era bilar? | |
| Min är Alpinvit, ja de känns som man får kolla en extra gång efter varje tvätt... En av anledningarna till nybilsköp var just att behöva slippa sånthär. | |
|
Vart på bakluckan gäller detta? På utsidan väl synligt eller på insidan? Jag som inte tänkte tvätta kärran idag men det blir nog en inspektion verkar det som. |
|
|
Denkadonka. Tyvärr är inget bilmärke i världen perfekt och fördelen med nybil är att nu är det ett garantiärende och en omlackering syns inte alls lika tydligt på en 2 år gammal och relativt osliten lack som det gör på en 10 år solblekt lack, där man dessutom får bekosta omlackeringen själv. |
|
| Clubsport, på utsidan väl synligt. Snett nedanför till vänster om Bmw emblemet. En En bubbla knappt synlig och den andra lite större...kan försöka få upp en bild lite senare idag. Ja det förstår jag ju självklart, men man blir ju lite besviken speciellt när man har ägt betydligt äldre bilar som varit "felfria" i lacken. | |
|
Det är just pga detta som jag alltid försöker köpa fabriksnytt, garantin fixar alla fel o brister relativt smärtfritt. Gratis lånebil med så man slipper nyttja kollektivtrafiken.. |
|
|
Tyvärr lite mörk bild men man ser den "stora" bubblan iaf Länk |
|
|
denkadonka: Bra då vet jag vad jag ska leta efter. |
|
| Kolla även runt hålet för torkararmen. Min hade en stor bubbla där som ledde till en omlackering av bakluckan. | |
|
Bra att veta, ska precis bege mig ner till garaget och kolla även där. |
|
|
Vaxade bilen igår så nu vet jag med säkerhet att jag inte har nån antydan till rost någonstans på bilen, känns rätt bra det. |
|
|
Även på min F20 dök det upp några små knottriga bubblor under lacken kring genomföringen till torkararmen på bakluckan. Lackgarantin hade redan gått ut. Jag reklamerade givetvis ändå. Inskickade foton på skadan från auktoriserad BMW-verkstad räckte ej för att BMW skulle ta på sig skadan, utan hela bilen fick lämnas in för demontering av baklucka och dokumentering av rostskadorna. Skadorna måste vara bevisat kommande från bakluckans insidan - vilket de var, såg fotona verkstaden tagit, det var riktigt illa. Enligt verkstaden nekar dock BMW ofta ersättning till svenska F20 ägare som har skador som är nästan lika illa som mina -de svenska vägarna är orsaken anses tydligen. Hur nu det kan påverka inifrån kommande rostskador pga konstruktions-/behandlingsfel? I vilket fall fick jag en helt ny baklucka på BMWs bekostnad. Totalt inklusive lackering, rostskydd etc gick det på drygt 16.000 kr. Det lönar sig att vara envis och stå på sig när man vet att man har rätt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.