AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.761

Hur många F80 M3 är levererade?

RE
96
RE
BMW iX1-23

Hej,

Imorgon är det hjulafton på riktigt då jag hämtar min nya F80 M3 Sakhir Orange :-) Känns som om det är förhållandevis få F80 som är levererade? Hur många är levererade och i vilka färger?

Roger
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Vissa har det bra.... :)Grattis!
RE
96
RE
BMW iX1-23

Tack Sani!

Ja, jag tänker inte klaga :-)

Min spec är enligt nedan:

Sakhir Orange
Klädsel Helläder Merino Svart
DCT
Adaptive M suspension
19" Lättmetallfälg dubbeleker 437 M, svart
Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek.
Tonade sidorutor bak samt bakruta
Velourmattor
Highlight trim finishers Black Chrome
Interiörlist Carbonfiber
Park Distance Control (PDC) Bak och fram
Individual Högglans Shadowline
Navigationspaket
RE: Hur lång leveranstid hade du?

Var hos en säljare igår och han kunde inte få en slot för leverans.

Om du vill dela med dig av priset du fick så skriv gärna här eller skicka ett PM.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grattis! En otroligt trevlig bil, finns ingen direkt anledning att köpa en M5 med tanke på hur praktisk M3:an är. Kan sakna de fyra dörrarna ibland! Nu är det bara de jobbiga inkörningsmilen kvar :)
RE
96
RE
BMW iX1-23

dd88: Jag beställde redan i november, men ville inte ha leverans förrän nu i maj. Det eftersom det passade bättre med mitt leasingavtal på min 328:a.

acey: Tack! Ja, nu får jag åka försiktigt några mil. Tänkte dock åka en längre tur relativt snart och då lägger jag på 110 - 120 mil på en helg. Någon M5:a var inte aktuellt för mig då jag vill ha en bil som går att åka på bana med också.
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Grattis! Då jag inte har pengarna till att beställa en helt ny bil med egna önskemål så får jag bara sitta och drömma på bmw.se.
Till er som byggt egna bilar: varför väljer man inte en mer exklusiv färg på interiören? t.ex. "Individual Läder Merino med utvidgad omfattning Golden Brown"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag hade Silverstone och den tyckte jag var lagom crazy. Merino-skinnet är helt underbart. Däremot tycker jag att BMW gott kunde haft fler exteriöra färger.
RE
96
RE
BMW iX1-23

Isty: Tack! Då jag har valt Sakhir Orange exteriört tycker jag inte att de andra färgerna passar så bra. Dessutom vill jag ha helläder, vilket inte går att få i individualfärgerna.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
RE: Nej, det är endel begränsningar. Tycker att valmöjligheterna på en M-bil borde varit något fler, och saknade någon mer riktigt galen färg som Porsche har på RS-modellerna (kanske kommer till GTS-versionerna). Sakhir är läcker! Jag tycker den kunde ha fått vara ännu mer orange.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Grattis. Det är en fantastisk bil. Själv var jag för konservativ för att välja din färg, valde silverstone som jag tycker är riktigt läcker. Jag beställde då man inte visste hur de nya färgerna såg ut... Men sedan då jag såg att det var så mycket rött i den borde man kanske ha valt den. Riktigt läcker.

Det är en riktigt rolig bil, så du kommer inte bli besviken.

Jag hade fyra månader leveranstid på min.
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Grattis till nya bilen. Jag tycker nog snarare det verkar finnas fler F80 än F82or på vägarna. I alla fall här i trakterna där jag bor. Här ser man F80 M3or betydligt oftare än M4or
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det finns mer än dubbelt så många F82 M4 jämfört med F80 M3 - 68 st F82 kontra 29 st F80. Inga direktimporterade F80 men däremot 5 direktimporterade F82.

/Masten
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle misstänka att det är hyfsat likt förhållandet mellan E90 och E92 också? Eller är det ännu större övervikt mot coupén på förra modellen?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Utan att veta säkert (har siffror liggandes hemma) vågar jag påstå att det är ännu större skillnad när det gäller E90/E92.

/Masten
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Tycker bilen är mkt potent, menmotorn är en besvikelse av karaktär samt respons och upplevd prestanda.

Möjligt att den gör 0-100 på 4-4,5 sekund, men känns inte som det när man kör.
Hade det varit ett blindtest hade jag satsat mina pengar på en 335i , då det var samma upplevda prestanda.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.