|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är det någon som kan svara på följande. Vad exakt är skillnaden på fjäderbens lagringen mellan en tidig -92 coupe -92/04 och en som är tillverkad efter -92/06? Kan man tex köpa ett coiloverkit där lagringen medföljer och tro att det ska passa,trots att det står att kitet är för en bil tillverkad efter -92/06. Min bil har det korta staget mellan länkarm och krängnings hämmaren,så det ska inte vara ett problem. Efter att ha härjat runt på nätet har jag lyckats hitta info. som säger att en dämpare av nyare modell har en kortare övre del på kolven vilket gör att den ej är tillräckligt lång för att passa med ett äldre fjäderbenslager,stämmer det? | |
| Vad jag har hört är även höjden på topplagringen (fjäderbenslager) olika, men man kan lösa det genom att montera även den senare varianten av topplagring när man byter fjäderben. Så har du samma krängningshämmare som senare E36 bör det fungera med ett nytt fjäderben och topplagring. | |
|
Jo precis weeman,så har jag förstått det också.Längden på infästningen är olika mellan ny och gammal dämpare.Tjockleken på topplagringen är olika mellan ny och gammal topplagring dvs före eller efter -92/06. Är du helt säker på att den nya modellen av topplagring passar i det gamla fästet,samma bultcirkel frigång för lagret osv? Skulle gärna vilja veta från någon som gjort detta irl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.