|
|
|
|---|---|
|
Jag kör med 245/35-19 fram och 275/30-19 bak. Nu när jag beställde nya sulor bak. Så insåg jag att jag beställde 275/35-19. Kommer det att se förjävligt ut eller tycker ni jag ska skicka tillbaka dom ??? Och ta hem 30 profilare | |
|
Tycker du skall skicka tillbaka, skiljer 4,25% i rullomkrets. Lagligt är att ligga inom +-5% men jag personligen hade kört på en rullomkrets så nära orginal som möjligt. ///Stefan |
|
|
Ok... tack för snabbt svar Stefan. Blir nog å skicka tillbaks 👍 |
|
|
Nästa problem är att om rullomkretsen skiljer för mycket fram och bak, kommer antispin- och antisladdsystemet att få tuppjuck... Har för mig att det tolererar ca 3% skillnad. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nä ringde och avbokade beställningen. Så nu är 275/30-19 på g Är antispin så känsligt, hade ingen aning faktiskt. Tack för infon Johan B |
|
| Har lite svårt att tro att ESP och ABS är så känsliga, skillnaden i omkrets på ett 275-däck som är nytt (8mm mönsterdjup) och ett nerslitet (2mm mönsterdjup) är 4.36 %, och jag utgår från att den inte tänder en varningslampa om man har slitna däck på ena axeln och nya på andra axeln? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.