AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
13.241

Endast 2000mil BMW 740

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns gott om välutrustade E38or men väldigt få lågmilare kvar. Då drar priserna iväg.

-------
//Lövet
Det finns ingen E38 med så lågt miltal till salu i Europa (bortsett från en spansk 750iL utan bild eller info för €30000) vill man ha en F01/F02 med så lågt miltal kostar den mer. Vill man ha en E65 med ännu lägre miltal kan man köpa denna 745i-02 med 405mil för €29980 Länk

Lågmilare är dyra så enkelt är det. Den kommer garanterat inte rulla mycket hos nästa ägare heller.

Tor: Så dåligt utrustad tycker inte jag 740in är, visst saknas taklucka, avbländbara speglar, gardiner och komfortstolar men det finns en hel del dyra tillval. M-Sportpaket är inte speciellt vanligt. Jag har inte siffror för 740iA, men för 728i 5vxl låg andelen på 1,4 % eller om man så vill 9 bilar.

Jag tycker det är glädjande att priset inte blir skämtsamt lågt även om den skulle gå på export om nu budgivningen stämmer vill säga.

Mvh Stephan
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Visst gillar jag lågmil, men betala 150.000 kr extra för en 2000 milare mot en fin 5-10.000 milare det skulle JAG aldrig göra, men alla är vi olika.
Och av erfarenhet så är det inte bara milen som gör att en bil går sönder. Stillastående och ålder är nästan värre.

Här på forumet finns väl en ca 4000 milad 750 svensksåld som såldes för 100.000 kr för ca två år sedan. (dom som man var så köpte man den inte, tyckte väl att det räckte men en E38a)

Angående utrustning så tycker jag att en 7a utan komfortstolar känns tråkig (och den har olika nackstöd fram och bak) ingen taklucka ser jag som ett stort PLUS då man får lite takhöjd. Men visst skulle jag gärna ha lite mer utrustning om man skulle betala stora pengar för en 38a.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den här bilen säljs under helt andra villkor än en 10.000 milare. En köpare av denna bil får något unikt. Ingen utrustning på en 10.000 milare kan kompensera för det.

Håller med dig dock om att man kan ha nästan precis lika trevligt i en bil med högre miltal för lägre pengar. Men så jag har bara normalt tjänstemannapröjs och inte riktigt möjlighet att unna mig samlarbilar som inte ska användas. Vi tillhör inte målgruppen helt enkelt ;-)

-------
//Lövet
Såldes aldrig: Länk
turbo4ever: Den kan ha gått på export, då står den kvar på den tidigare ägaren tills nya ägaren registrerar den i det nya landet. Den Alpina B10 4,6 6vxl E34 i Hellrot som fanns i Sverige exporterades till Tyskland 2008, den finns kvar i registret då den körs på tillfälliga skyltar eller bilhandlarskyltar i Tyskland och aldrig är regbesiktad där. Länk

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.