AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.099

Bilkamera för min älskade bmw e32 750

De
1
DerAutofahrer
bmw e32 750
Tjenare fölket!
Nu är det så att jag snart ska resa iväg i min fina E32 750 och tänkte därpå skaffa mig en liten bilkamera vettni! Nu är frågan, vad borde jag titta på och vad icke (om sådant finns?)? Är inte så tekniks insatt ska ni veta men det vore otroligt kul att kunna slå ihop nån form av video när man kör omkring Sverige nu om 2 månader!

Min vän rekommenderar följande BlackVue DR500W-HD Länk bilkamera men jag vettefan asså.. kanske ni har några tips eller ord för mig, ni som är kunniga?

Tackar grabbar och tjejer! Kör försiktigt nu!
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Den kameran är bra, ska själv köpa en. Smidigt format, lätt att plocka bort om man blir hejdad av polis.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Om du vill ha den bästa kvaliteten och samtidigt en multi purpose kamera så rekommenderar jag GoPro.

Kör du version black så får du upp till 4k i upplösning. Vill du köra i 720 så kan du gå upp till 120 fps (vilket ger fina slow motion filmer).

Den tål vatten (ner till 40 m med standardhus) och skakningar/drop. Finns en uppsjö med balla tillbehör, både original och OEM.

Den är liten så den är lätt att ha med överallt och du kan koppla till en hel del "xtra" tillbehör.
Kostar lite men efter att ha hållit på med actionkameror under några år så faller den alltid ut som nr 1 hela tiden, även om t.ex SONY och Garmin börjar att komma.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Jo
212
Jore
Tesla Model 3 -21
Tesla Model 3 -19 (Såld)
F31 318dx -15 (Såld)
E91 320d -11 (Såld)
Gopro som actionkamera är grym! Men som "dashcam" funkar den inte optimalt.

En Blackvue som är en ren dashcam startar inspelning när bilen startas och filmar kontinuerligt och raderar alltid det äldsta materialet. På så sätt har man alltid de senaste timmarna sparat på minneskortet.

En gopro blir full efter ett par timmar och behöver då tömmas. Annars överlägsen kvalité, både på bild och material.

Har både en Gopro Hero2 samt en kamera för bilen Blackvue DR500GW-HD.
Har Gopro till för skidåkning, vattenskoter osv och Blackvue sitter enbart i bilen.

För att rekommendera en bilkamera så skulle jag faktiskt säga den modell jag har. Inbyggt wifi, så bara koppla upp sig mot den med mobilen (via app) och tanka ner den sekvens du vill spara. Finns även tillgång till live-bild och uppspelning av allt inspelat material som finns i kameran. Bildkvalitén är bland dom bästa på dashcams

Kameran som du länkat heter DR500W-HD och saknar GPS. (G=GPS, W=Wifi) Skillnaden blir att ingen hastighet kommer visas i bild samt att den då heller inte sparar positionen.
Går nog klara sig utan men tycker själv det kan vara intressant att se hur fort det egentligen gick vid en händelse.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.