|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag börjar helt enkelt från början... Det började med att bilen kändes orkeslös på morgonen när jag skulle åka till jobbet. Speciellt tydligt i en uppförsbacke där jag brukar aaccelerera 3an till 5an. Men detta händer bara ibland. Kort därefter har den varit lite svårtstartad, får cranka 3-4sek ibland, men även det händer bara ibland. Det har även känts som att bilen går på 5 cyl ibland när man startar den, varm som kall, men lite oftare kall. Häromdagen ville den knappt starta alls, tog mig 1 minut innan den hoppade igång, och då väldigt orolig i gången (sur kanske?) för den gick ej på alla cylindrarna då. Nu 2 veckor senare går den som "vanligt" med viss känsla av orkeslös ibland. Startar hur lätt som helst dom senaste dagarna :) Några vanliga fel på M54B25 motorerna? | |
|
Tja, kan vara lite olika saker... Det som är relativt vanliga fel på M54 är t ex. Dåliga tändspolar. Trasig vevaxelgivare. Trasig kamaxelgivare. Om kamaxelgivare (en eller båda) är dåliga brukar bilen starta men gå halvkass. Om vevaxelgivaren är dålig brukar motorn vara svårstartad och gå dåligt. Tändspolarna gör att motorn får tändmissar, kan vara hela tiden eller kall alternativt varm. Gör en felkodsavläsning så du ser vad du har för fel! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.